Gå til innhold

* winXP --> win2k *


OperaUser

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som vanlig når jeg har et problem med min PC, så poster jeg på dette flotte og effektive forumet :]

 

Denne gangen har jeg imidlertid et problem som jeg tror er svært vanskelig å løse...

 

 

Case:

 

Har winXP pro på min pc nå. Liker det ikke (det maser om alt mulig :[ ), så jeg skal legge inn win2000.

 

Problemet er å få overført alle programmer og dokumenter.

 

Jeg har bare en hdd, ingen brenner. som en nødløsning legger jeg inn alt via LAN på en kamerats pc, men d er litt tungvint.

 

Hvordan kan jeg løse dette på en rask og enkel måte?

 

 

Vennligst

 

Sølve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-28 23:04, OperaUser skrev:

Kan vel være at jeg kan skru av det meste, men likevel tykkje ej meist om gamla-vindauge :wink:


 

Hvs mener du med gamla-vindauge? Mener du at du liker standard windows-look bedre enn xp-look?

Det kan du jo bare forandre på som alt annet i xp.

Lenke til kommentar

Jeg gikk over fra winXP til win2000 Pro selv, likte heller ikke disse blå og stygge vinduene, store overskriftene i settings menyen og "startstripa" som det ikke gikk an å dra opp eller ned. Jeg installerte alt på nytt, men det må da vær mulig å "nedgradere" på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 23:13, asad skrev:

Jeg gikk over fra winXP til win2000 Pro selv, likte heller ikke disse blå og stygge vinduene, store overskriftene i settings menyen og "startstripa" som det ikke gikk an å dra opp eller ned. Jeg installerte alt på nytt, men det må da vær mulig å "nedgradere" på en eller annen måte?


 

Klart det går ann....se på properties på taskbaren(lock/unnlock taskbar) og sett desktop-theme til windows-classic. Da blir det som i win2k.

Lenke til kommentar

Når det gjelder masinga går det an å skru av det meste av feilmeldinger ol...

 

System properties->Advanced->error reporting

System properties->Automatic updates

 

Vil minne på at win2k og winxp er bygget på samme kernel...

WinXP ER win2k med bedre multimediastøtte pluss bedre brukervennelighet (som da dessverre gir litt bugs :sad: )

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar

Tjallabajs!

 

Begynner å få kalde føtter ang. "nedgradering" til w2k...

Kanskje jeg skal prøve å skru av alt maset først!

 

Men uansett er det interessant, som en reserveløsning, å kunne beholde installasjoner når jeg går fra wxp til w2k.

Takker for all hjelp hittil, og håper noen vet om det er noe jeg kan gjøre med "nedgraderingen" :grin:

 

 

-Sølve

Lenke til kommentar

Det enkleste er jo aa installere alt paa nytt.

 

Bare noe saant som aa flytte standard "Program Files" mappa fra en hd til en annen med alle programmer inntakt tok meg fem dager med stadig soek og replace av register entries, fikling med shortcuts og diverse filer rundt omkring.

 

Nei, gjoer det enkelt heller.

Lenke til kommentar

hvis du absolutt skal intstallere 2k (du kan få winXP til å bli prikk likt 2k hvis du bare klikker litt rundt om kring), så gjør du følgende:

 

1. kom deg inn i dos.

2. rename alle windows mappene til ettellerannet. det finnes skjulte mapper, de vises vel ikke i dos?

3. slett alle filene i roten. av c:

4. installer win2k.

5.kopier det du vil ha til der du vil ha det.

6.mange programmer - MÅ installeres, og uansett så er det anbefalt å installere dem på nytt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 10:05, OperaUser skrev:

Tjallabajs!


Begynner å få kalde føtter ang. "nedgradering" til w2k...

Kanskje jeg skal prøve å skru av alt maset først!


Men uansett er det interessant, som en reserveløsning, å kunne beholde installasjoner når jeg går fra wxp til w2k.

Takker for all hjelp hittil, og håper noen vet om det er noe jeg kan gjøre med "nedgraderingen"
:grin:


Du kan ikke nedgradere. Win2k har gamlere versjons-ID og du må derfor starte helt på nytt eventuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...