Gå til innhold

Bærbar PC til ca 10.000 kr


olavr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell 500m til ca 10.000 på dell.no, er det beste tilbudet i denne prisklassen såfremt du ikke skal spille mye. Ikke kjøp minne hos dell, du får 512mb brikke for godt under 1000kr på nettbutikker. Betal 300kr ekstra for 6-cell batteriet, og du har rundt 3,5t batteritid.

 

Maskina har ikke diskettstasjon. Dette er ikke veldig vanlig lenger, hvertfall ikke på små maskiner. Men du kan få med en mp3 spiller når du kjøper maskina, denne regner jeg med er USB, og da dekker den mange (alle?) av diskettens bruksområder. Personlig hadde jeg valgt ekstra batteri i stedenfor mp3 spilleren.

 

Knut

Lenke til kommentar

http://www.multicom.no har de elitegroup pc'er, en venn av meg har en sån pc til 10 995 kr den er veldig bra til den prisen

 

den skulle vel ha det meste

 

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Pentium-4 2667MHz prosessor, 533MHz FSB

512MB DDR minne

40GB harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP

5.1 lydkort og stereo høyttalere

Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert

10/100Mbit nettverkskort

56k modem integrert

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

FireWire IEEE1394 port

1x Type II PCMCIA

IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

Synaptics touchpad m/scrollknapp

Parallell port

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (SVHS)

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 2,5 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

Leveres uten operativsystem

Størrelse: 332 x 281 x 39 mm

Vekt kun 3,8kg

Lenke til kommentar

Dette så interessant ut. Har vel det meste av det jeg trenger.

Skal ta den med i vurderinga. Skal ikke handle på en stund enda

så jeg har god tid til å tenke.

Ser at tilbehør til bærbare er relativt dyrt.

Tydeligvis ikke samme konkurransen som på stasjonære. :xmas:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke planleggerå bruke maskina til spill ville jeg ikke valgt den elitegroup maskina! Den veier 1,5kg mer enn dell maskina. Dell 500m er centrino, denne utvikler mindre varme (=mindre støy) og har mindre strømforbruk.

 

I følge kelkoo.no koster 500m kr 9.777,- men det er muligens et gammelt tilbud....

 

Ram kjøper du som sagt et annet sted enn på dell. 20 gig disk er litt lite ja, men det er vel ikke mange kronene opp til 30gig. Ellers så velger du 20gig nå og kjøper en rask 60gig disk når du har nå råd.

 

K

Lenke til kommentar

Et lite tips. Skal du kjøpe Dell, se etter en banner på en eller annen side. F.eks Windows.no eller Kelkoo.no Der har de ofte 5% rabatt ved å trykke på linken. Så en ting til: RING ELLER MAIL Å PRUT!!!! På sidene til Dell kan du konfigurere pc'en slik du vil ha den, deretter lagrer du konfigurasjonene. Så hennviser du til denne når du skal PRUTE.

Lenke til kommentar
Et lite tips. Skal du kjøpe Dell, se etter en banner på en eller annen side. F.eks Windows.no eller Kelkoo.no Der har de ofte 5% rabatt ved å trykke på linken.

Dersom en skal ha den aller billigste dell (les: uten service, og med et min. av ram, HD osv), så vil det nok ikke lønnne seg å kjøpe via 5% tilbudet! Dette pga at serviceen også får 5% av, noe som fører til at prisen minsker mindre når en tar bort 3 års service!

 

(tror ihvertfall dette er riktig tenkt!)

Lenke til kommentar
Dersom en skal ha den aller billigste dell (les: uten service, og med et min. av ram, HD osv), så vil det nok ikke lønnne seg å kjøpe via 5% tilbudet! Dette pga at serviceen også får 5% av, noe som fører til at prisen minsker mindre når en tar bort 3 års service!

 

(tror ihvertfall dette er riktig tenkt!)

Kanskje, men uansett så blir ikke rabatten 5%. Den blir en del mindre ved tilfellet du skisserer. Derfor kan det være lurt å prøve begge deler.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri gått for en forholdsvis stor maskin med desktopCPU (som HP maskina fra mpx), selv om den har dedikert grafikkkort, sålenge maskinen ikke skal brukes til spilling. Da er det kjekkere å ha en mindre, lettere, centrinobasert maskin, til nesten samme prisen.

 

Og, en ting til, m_m. Hvis du får 5% på maskinas pris, så vil jo dette lønne seg selv om du også får 5% mindre avslag på å fjerne f.eks service. 5% av 10.000kr er 500kr, 5% av ca 3.000kr (for 3års servicen) er 150kr. Altså får du 500-150=350kr i rabatt... Forutsatt at rabatten også går på serviceavtalen...

 

K

Endret av enemigo
Lenke til kommentar

Til skriving, surfing og slikt er den beste og billigste maskina på markedet idag helt klart Apple iBook. Den er liten, lett (2,3 kg) og helt utmerket til skriving. Den har en 12" skjerm, som gjør at man drar den med seg overalt, ikke noe klaging over at den blir for stor :)

 

Prosessoren er ikke verdens kjappeste (800 mHz G4, 256 RAM standard), men den funker greit til alt av skriving, surfing og om du putter i litt mer ram takler den også ting som photoshop.

 

iBook har USB 2.0, Firewire 400, bluetooth, slot in dvd/cdrw og koster ikke mer enn 10490. For tiden er den et MYE bedre kjøp enn powerbook 12", som koster 4500 mer.

 

Eneste den ikke har er diskettstasjon som du etterlyser, men en usb-stick på 64 mb koster ingenting nå, og er MYE bedre enn disketter...

 

-magnus

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prosessoren er ikke verdens kjappeste (800 mHz G4, 256 RAM standard), men den funker greit til alt av skriving, surfing og om du putter i litt mer ram takler den også ting som photoshop.

IBook takler så og si alle Adobe programmer med de spesifikasjonene. Har en kamerat som kjører Final Cut på en G4 Powerbook helt smooth. Trenger ikke gjøre noen oppgraderinger på dagens iBook for at den skal kjøre applikasjoner som Photoshop.

 

Den er absolutt et bra valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...