Gå til innhold

win98 nettverksprofiler


zulo

Anbefalte innlegg

Hei

 

På jobben logger jeg på et domene nettverk, m¨å da skrive inn passord

og brukernavn for dette nettverket. Da jeg kommer hjem må jeg også skrive inn brukernavn og passord men får ikke logget på naturlig nok, vil helst ikke ha disse innstillingene siden jeg hele tiden får beskjed om at maskinen ikke får koblet opp på domenet.

 

Har prøvd å lage forskjellige maskinvareprofiler, men de har bare forskjellige innstillinger på maskinvaren. Innstillinger på nettverk, tcp/ip osv. tas med mellom de forskjellige profilene. Det hadde vært enkelt om jeg bare kunne slettet tcp/ip innstillingen for nettverkskortet som jeg bruker på jobben siden jeg bare trenger å bruke isdn kortet hjemme for å komme på internett. På jobben bruker jeg internett gjennom jobbnettverket.

 

finnes det noen måter og tilpasse dette på? i registeret kanskje? helst burde det være slik at jeg kan logge på med forskjellig brukernavn som har forskjellige innstillinger, eller et eller annet profil valg i oppstarten. vet at dette går an i windows2000 men vil ikke installere det hvis det ikke er nødvendig.

 

Har dere noen som helst tips om dette? alt fra registry til å lage egne program..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...