Gå til innhold

Hvor amerikanske er vi?


Anbefalte innlegg

Vi er litt amerikanere i den forstand at vi bruker endel amerikanske produkter. Coca-cola, Friends (på tv), Microsoft (på pc'en) osv osv. Men vi er forskjellige fra amerikanere når det gjelder andre ting, f.eks. politikk.

 

Tar du vekk alle de amerikanske produktene, så er vi ikke amerikanske i det hele tatt. Hva er en amerikaner? Amerika er amerikanske produkter. Når Gro gikk til angrep på sukker, og spesiellt sukkerholdige drikker ala Coca-Cola, gikk hun ikke bare til angrep på det selskapet, hun gikk til angrep på USA.

 

Det som Bush sier hele tiden, at vi er frihet og demokrati osv. er jo tull. Vi er også fri, og vi har også et demokrati. Amerika er store selskap som sprer sine produkter rundt om på kloden ala Coca-Cola, McDonald's og Lockheed Martin. Og i den grad vi bruker disse produktene, og velger bort de som blir laget i Norge og som er oppfunnet av norske selskap, så amerikaniseres vi. Bruker vi KUN amerikanske produkter, så er vi jo defakto amerikanere vil ihvertfall jeg si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg er i USA, og heldigvis er vi ikke saa amerikanske som amerika...

ja jeg sier heldigvis USA er et land som har masse lover og regler...

dresskoder paa skolen og masse lover heletiden naa aa huske paa...

og saa veldig mange kristene nesten alle liker Bush og mye er overvaaket..

 

norge er mer paavirket av Hollywood en USA er....

det vi tror er USA er bare Hollywood, nei USA er noe annet ta kontakt hvis du lurte paa noe om dette landet...

:cry::no:

Lenke til kommentar
Norge er for lite[i/] amerikanske, og for lite påvirket. Hadde vi bare innsett at det amerikanske samfunnet var best, da ville også vårt samfunn vært bedre, men det beste fra to samfunn!

Hva vil det egentlig si å være amerikansk? Definer det for meg. Amerika har siden de første immigrantene ankom på begynnelsen av 1600-tallet motatt folk fra alle verdenshjørner. Mange av dem kommer fra Norge, mange kommer fra Tyskland, mange fra Asia, mange fra Afrika og mange fra Latin-Amerika.

 

Definerer du amerika (USA) som den lille kjernen av erkekonservative kristenfundamentalister i vest, eller ghettoene? Hva mener du?

 

Jeg synes av prinsopp at alt hat av land og folk er primitivt, så jeg vil ikke se på meg selv som anti-amerikansk. De har tilført verden mye, spesielt teknologisk og forskningsmessig - men politisk-, religiøst- og styringsmessig er det mye vi kunne vært foruten.

 

Vennligst oppklar. :D

Lenke til kommentar

Jeg snakker om USA/america som den kulturen, smeltedigelen som er nu. Jeg vil vel heller definere USA som en MELLOMTING av sortingene i gehettoene og de konservative kristne. Selv mener jeg de konservative er mer representative enn de som bor i ghettoer, da det faktisk er få amerikanere som bor i ghettoer.

 

Edit: redigert av moderator.

 

ÅÅ, hvor fint vi kunne hatt det!

Endret av adawen
Lenke til kommentar
Jeg snakker om USA/america som den kulturen, smeltedigelen som er nu. Jeg vil vel heller definere USA som en MELLOMTING av sortingene i gehettoene og de konservative kristne. Selv mener jeg de konservative er mer representative enn de som bor i ghettoer, da det faktisk er få amerikanere som bor i ghettoer.

 

Edit: redigert av moderator.

 

ÅÅ, hvor fint vi kunne hatt det!

 

 

*Sniffsniff* i smell nazi-Jokke...

 

Hvordan kan du påstå at du ikke er rasist? Skape et norsk, hvitt samfunn?

 

Du er så ynkelig at jeg får lyst til å grine.

Endret av adawen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...