Gå til innhold

Brukte laptops, råd om pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Ikke for å skuffe deg, men hvis du får 2000 for den første, så mener jeg at du har vunnet i lotto, for den er IKKE verd 2000 kr. Jeg tror du skal være heldig om du får 1000 kr per stykk, men ikke bli overaska om du må ned på 500 per stykk heller.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg syntes det så ut som at samme PC (Iallefall tilsvarende PC), var annonsert i OBS avisa i neste uke (Som ligger på coop.no sine hjemmesider), og der går den for 2490 kr. Altså bare 500 kr mer enn det LMH1 mener du får for den første. Og da snakker vi i ny tilstand. Din er brukt.

 

Jeg er usikker på om det er enkelt og oppgradere Ram på den og sette inn SSD på den, men hvis det er mulig og f. eks oppgradere til 8 GB Ram og en SSD på f. eks 250 eller 500 GB, så kanskje du får litt mer, men hmmm. Blir litt mye med 2000 altså og da har du jo i tillegg brukt mere penger enn det du får igjen, så.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Hei. Ikke for å skuffe deg, men hvis du får 2000 for den første, så mener jeg at du har vunnet i lotto, for den er IKKE verd 2000 kr. Jeg tror du skal være heldig om du får 1000 kr per stykk, men ikke bli overaska om du må ned på 500 per stykk heller.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg syntes det så ut som at samme PC (Iallefall tilsvarende PC), var annonsert i OBS avisa i neste uke (Som ligger på coop.no sine hjemmesider), og der går den for 2490 kr. Altså bare 500 kr mer enn det LMH1 mener du får for den første. Og da snakker vi i ny tilstand. Din er brukt.

 

Jeg er usikker på om det er enkelt og oppgradere Ram på den og sette inn SSD på den, men hvis det er mulig og f. eks oppgradere til 8 GB Ram og en SSD på f. eks 250 eller 500 GB, så kanskje du får litt mer, men hmmm. Blir litt mye med 2000 altså og da har du jo i tillegg brukt mere penger enn det du får igjen, så.

 

Ja, jeg synes det hørtes litt i overkant med 2000 ja. Og jeg må ut med batteri og styr for å oppgradere ramen, så det er ikke aktuelt. Ellers takk for utfyllende og informativt svar.

Lenke til kommentar

2000 for den første og kanskje 1000 kr for den siste?

 

Er du gal i hodet? Man får like bra nytt for omtrent samme prisen https://www.komplett.no/category/11156/pc-nettbrett/pc-baerbar/laptop/alle-baerbare-pc-er?cnet=Utgave_A05471 §Windows 10&cnet=Utgave_A05471 §Windows 10 Home&sort=Price%3AASCENDING

og det er uten tilbud.

 

Kanske 700,- og 400,- det er hvertfall noe ala det jeg hadde solgt for.

 

Edit; Men du setter selvføligelig prutepris på dem og krysser fingrene for at en eventuell kjøper ikke pruter :p

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Når den billigste du viser hos komplett koster 3000 kr er jo ikke så ille med rundt 1000 kr eller maks 2000 kr.

Selv om det kanskje er litt stiv pris hvis maskinen er godt brukt.

Tror det er vanskeligere å selge om sommeren, siden AMD ikke har noe særlig nye cpuer for laptoper kan det være mulig å få solgt.

 

Men når ryzen kommer for laptop tror jeg det blir vanskelig å få solgt. Da folk er vel opptatt av litt ytelse og strømbruk i slike laptoper.

 

Ditt forslag på 400-700 kr er nytt ikke nok å dekke cpu\batteri.

Hadde heller beholdt laptopen hvis markedet er så lite interisert å betale.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Når den billigste du viser hos komplett koster 3000 kr er jo ikke så ille med rundt 1000 kr eller maks 2000 kr.

Selv om det kanskje er litt stiv pris hvis maskinen er godt brukt.

Tror det er vanskeligere å selge om sommeren, siden AMD ikke har noe særlig nye cpuer for laptoper kan det være mulig å få solgt.

 

Men når ryzen kommer for laptop tror jeg det blir vanskelig å få solgt. Da folk er vel opptatt av litt ytelse og strømbruk i slike laptoper.

 

Ditt forslag på 400-700 kr er nytt ikke nok å dekke cpu\batteri.

Hadde heller beholdt laptopen hvis markedet er så lite interisert å betale.

 

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til her. Har aldri hørt om at det er noen høy- eller lavsesong for modeller som er årsgamle, så hvorfor skal jeg ha problemer med å få de solgt nå på sommeren i forhold til høsten? Eller tror du kanskje jeg får mer for de om jeg venter til julesalget? At folk gir bort brukte pc'er i presang? :-) 

Folk er vel alltid opptatt av ytelse og strømbruk, som du sier, i laptoper. Men du mener likevel jeg burde få hhv 2000,- og 1000,-? Dette er jo low-end laptops, så dette er et tullelte forslag. Sorry, altså.

Og til slutt sier du at jeg heller bør beholde de, om "markedet" ikke er interessert i å betale. Hva mener du her? Blir disse mere verdt om jeg beholder de et par år kanskje? Blir de mer verdt om ligger i boden og støver ned? 

Lenke til kommentar

Hehe. Du er ikke den eneste som ikke skjønner hva LMH1 vil fram til med sine forklaringer.

Jeg tror ikke det å kjøpe en brukt Laptop og gi den bort i julegave er noe særlig tips nei.

Kanskje hvis du venter i 50 år, så blir det kanskje klenodium? :p. Neida, men det nytter ikke å prøve å få ut av LMH1 hva han mener for han skjønner det ikke selv en gang.

 

Til deg Noxz, så er ikke det helt riktig. Jeg har og har hatt noen laptoper i hus, og jeg kan egentlig ikke huske at jeg har tatt ut noe særlig batteri  av laptoper som jeg har skrudd på. Selvfølgelig jeg gjør det allikevel, men jeg er usikker på om det har vært nødvendig faktisk.

Som regel når jeg har skifta/tatt ut Ram/Harddisk, så har det vært lokk under PC`en.

Men for all del. Det kan hende at det er sånn på nye Laptoper, men på mange gamle, så var/er det slik.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...