Gå til innhold

Squad - Bli med i vår norske community


Anbefalte innlegg

Jeg har i noe tid nå spilt Squad, og jeg digger dette spillet. Grunnene til at jeg oppretter denne tråden er for å informere om spillet og kartlegge det norske communityet. Sjeldent jeg møter nordmenn på serverne (som som regel er tjåka fulle).

 

For å lese om hva Squad er besøk nettsiden deres https://joinsquad.com/ og http://squad.gamepedia.com.

 

Viktig å merke seg at spillet fortsatt er i Alpha så det er konstant under utvikling.

 

Skaperne av Squad er mange (eller nesten samtlige) av de som i sin tid lagde Project Reality til Bf2, og således er naturlig nok Squad preget av lagspill og realisme. De er ca 40 stk som jobber med spillet, og halvparten av disse er deltidsansatte. Utviklerne har en flat struktur og man merker at de tar til seg ideer communityet har. Crowdfounding er noe de har basert seg på siden starten.

 

Mange ser på Squad som Arma light, noe som i alle fall passer meg bra da jeg ønsker lagspill og realisme, men ikke nødvendigvis en fullverdig milsim.

 

Tilgjengelige land eller fraksjoner man i dag har er; US Army, Russian Ground Forces, Insurgents eller Milita. Etterhvert kommer også British Army.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ix9I5A3mivo

Endret av Downhill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man setter opp lagene inn-game er det noen som krever at alle har mic. Kommunikasjon har svært mye å si. Spesielt når det blir sibo/mobo er rask informasjonsutveksling viktig for å legge videre plan eller stadfeste hvor fienden befinner seg.

 

Et absolutt krav er at squad leaders har mic. Så ja det er å anbefale :)

Lenke til kommentar

Mye bra med Squad, spesielt grafikken. Jeg får nesten en naturopplevelse av å gå rundt i skogen :p og himmel/horisont er av det beste jeg noen gang har sett i et spill. 

 

MEN, jeg synes utviklerne mer og mer har ført spillet inn i en nazi-modus, dvs eks kjøretøy. Man kan pokker meg ikke bruke et eneste kjøretøy uten at SL har anordnet. Og det er mange idiot SL's ute og går. Derfor kan spillopplevelsen veksle fra god til dårlig utrolig ofte i dette spillet. Dessuten, når man spiller et spill gjør man det på fritiden sin, og da er det ikke alltid jeg vil bli fortalt hva jeg skal gjøre. 

 

Dynamikken i bevegelser har vært litt dårlig, men vet at dette jobbes det med (patch har vært lovet på dette i et halvt år).

Lenke til kommentar

...

 

MEN, jeg synes utviklerne mer og mer har ført spillet inn i en nazi-modus, dvs eks kjøretøy. Man kan pokker meg ikke bruke et eneste kjøretøy uten at SL har anordnet. Og det er mange idiot SL's ute og går. Derfor kan spillopplevelsen veksle fra god til dårlig utrolig ofte i dette spillet. Dessuten, når man spiller et spill gjør man det på fritiden sin, og da er det ikke alltid jeg vil bli fortalt hva jeg skal gjøre. 

 

...

 

Dette med at man må få godkjent kjøretøy har vel vært med helt siden starten? Jeg synes tanken bak det er strålende, nettopp fordi folk ikke skal ta kjøretøyer på måfå. Kjøretøyene er svært viktige så de skal aller helst brukes riktig. At det allikevel er en del håpløse SL's som ødelegger opplevelsen er jeg enig i.

 

At man spiller spill på fritiden håper jeg vel de fleste gjør  :lol: Hva man blir fortalt en skal gjøre i et militært lag, er jo realistisk sett riktig. Og det kan være gøy når SL vet hva han gjør. Men igjen, er det en SL som bare gir håpløse ordrer ødelegger det spillopplevelsen og prestasjonen til laget. 

 

Jeg kaller slike squad leadere Cpt. Sobel med referanse til Band of Brothers. Hender jeg blir kicka fra laget men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...