Gå til innhold

Ipad pro 10,5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt man skal til USA i September. Der er prisen 1500 kr lavere for den minste.

 

Dumt å kjøpe den i USA for å "spare" så lite som 1500 kr. I utgangspunktet sparer du ikke det engang, da du må fortolle varen med 25% når du drar inn til Norge. I tillegg mister du 4 år med "garanti" aka reklamasjonsrett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt man skal til USA i September. Der er prisen 1500 kr lavere for den minste.

Prisene er som regel kunstig høye i Norge når et nytt Apple-produkt lanseres. Når "alle" har det på lager, stabiliseres prisene på omtrent samme nivå som i USA, + norsk mva + litt til for å dekke bedre rekamasjonsrett etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Godt man skal til USA i September. Der er prisen 1500 kr lavere for den minste.

 

Dumt å kjøpe den i USA for å "spare" så lite som 1500 kr. I utgangspunktet sparer du ikke det engang, da du må fortolle varen med 25% når du drar inn til Norge. I tillegg mister du 4 år med "garanti" aka reklamasjonsrett. 

 

 

Har aldri hatt en iPad eller lignede som har sluttet å funke. Dessuten beholder jeg sjelden varer i så mange år som reklamasjonsretten varer uansett. Og jeg går da ikke innom tollen frivillig for å annonsere at jeg har kjøpt iPad, "så nå må dere skattlegge meg!!" Det kan jeg aldri forestille meg at du gjør heller. Dessuten er 5.500 kr UNDER grensa for det man kan ta med seg tollfritt.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Godt man skal til USA i September. Der er prisen 1500 kr lavere for den minste.

Prisene er som regel kunstig høye i Norge når et nytt Apple-produkt lanseres. Når "alle" har det på lager, stabiliseres prisene på omtrent samme nivå som i USA, + norsk mva + litt til for å dekke bedre rekamasjonsrett etc.

 

Prisene på Apple Store Norge er ikke kunstig høye, da de blir liggende på den prisen til det kommer noe nytt. De setter så godt som aldri ned prisen etter hvert.

Lenke til kommentar

Prisene på Apple Store Norge er ikke kunstig høye, da de blir liggende på den prisen til det kommer noe nytt. De setter så godt som aldri ned prisen etter hvert.

For Apple Store stemmer det du sier. For andre som selger gråimporterte produkter før de er tilgjengelige i Norge, er prisene gjerne kunstig høye frem til Apple Store og de store kjedene får inn produktene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dokken som ble vist frem på iPad pro 10,5 kommer etter det jeg forstår med iOS11.

Altså den er ikke tilgjengelig på brettet om jeg kjøper det nå? (Med iOS10)

Vil andre iPad'er få denne dokken med iOS11, eller er den kun forbeholdt den nye pro iPad'en?

Noen som vet?

Vurderer iPad pro 9,7 med 128 GB mot den nye iPad pro 10,5 men med bare 64 GB.

Prisen er da nesten den samme.

 

Edit: oppdaget noe nytt med den nye pro utgaven.

Den skal ha 4 GB ram mot 2 GB på den gamle utgaven.

Fant infoen på Prisjakt sin app under spesifikasjoner.

Endret av Tor.Haakon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...