Gå til innhold

hvordan koble en passiv sub ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke disse produktene, men jeg fant data på suben. Den skal kobles til som foreslått tidligere. Forsterker fronthøyttalerutgang -> subwoofer input + subwoofer output - > fronthøyttalere. Hvis fronthøyttalerene er veldig lettdrevne, så vil de spille for høyt i forhold til suben. Og det er det ingen justering for på vanlige passive suber. Dette er ofte et problem og derfor lager de fleste fabrikker sub og stereohøyttalere som et sett som er tilpasset hverandre. Det spørs også om den forsterkeren du har er god nok til å drive høyttalerene skikkelig.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
ja det er en sub utgang men det er en aux utgang så den kan eg jo ikke bruke men eg har en marantz forsterker stående kan eg bruke den som for forsterker http://www.tnt-audio.com/ampli/marantzpm7000_e.html kan eg bruke den til noe ? eg er litt grønn på dette

Men, om du har en sub utgang og en ekstra forsterker er jo saken løst :)

 

Koble marantz-forsterkeren på sub utgangen, og sett så subben til denne forsterkeren, og så har du noe som er like godt som en aktiv sub :)

 

Løsningen med å koble den passive subben til fronthøyttalerne er ei dårlig løsning, fordi forsterkeren får problemer med å drive dette, og man ikke får utnyttet det siste (og veldig viktige) lydsporet på dvd-platene. Er en grunn til at det heter Dolby digital 5+1

 

-magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...