Gå til innhold

Diskusjon om/rundt generelt Minecraft


  

8 stemmer

  1. 1. Hvilken platform foretrekker du å spille Minecraft på?

    • PC
      4
    • Konsoll
      4
    • Mobil
      0
    • iPad
      0
  2. 2. Hvilken konsoll foretrekker du å spille Minecraft på?

    • Ps3
      1
    • Ps4
      2
    • X-Box
      4
    • Wii U
      0
    • PsVita
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, minecraft ja, det var spillet sitt det en gang i tiden. Sett på flere av dem andre minecraft editionen som på Xbox, Ps3, Ps4, Windows 10 og pocket og jeg er glad for at de ikke har introdusert noen form for butikk i PC versjonen som på de andre editionene.

Lenke til kommentar

Pga at jeg liker Ps3 versionen best, det er at man kan gå tilbake til forigje save, hvis en Creeper klarer å sprenge byggverket/rødstein-systemet man har laget. Den fungsjonen finnes ikke på Ps4 versionen, da er bygverket/rødstein-systemet fortapt for altid. Jeg skjønner ikke hvorfor de har fjernt det på Ps4 utgaven.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Det høres ut noe som kan gjøres i alle editions så lenge saven ikke blir lagret etter en creeper eksplosjon, egentlig.

Det er akkurat det den gjør på Ps4, at den auto-lagrer akkurat rett etter at man blir sprengt av en Creeper og dør nærheten av byggverket man bygd. Veldig irriterende. :hm: Så må man bygge den på nytt igjen. :hm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

 

Er faktisk usikker på om PC edition gjør det, prøvde å søke litt på det uten treff. Må se neste gang jeg spiller.

 

Jah, du får teste ut. Nå vet jeg ikke om det er bare på Ps3 det er sånn at man kan gå tilbake til forigje save, hvis man er uheldig at en Creeper sniker inn mot deg mens man bygger.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Mods gjør pc-versjonen fullstendig overlegen - det er ikke sammenlignbart i det hele tatt.

 

FTB tar MC til et helt annet nivå og gir MC ufattelig mye dybde og innhold.

 

Edit: pollen her er forøvrig noe meningsløs for de som spiller på pc da det ikke er mulig å registrere svar på første spørsmål uten å svare på det andre spørsmålet også...

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mods gjør pc-versjonen fullstendig overlegen - det er ikke sammenlignbart i det hele tatt.

 

FTB tar MC til et helt annet nivå og gir MC ufattelig mye dybde og innhold.

 

Edit: pollen her er forøvrig noe meningsløs for de som spiller på pc da det ikke er mulig å registrere svar på første spørsmål uten å svare på det andre spørsmålet også...

Hva mener du? :hmm: :hmm:  Og hva betyr FTB? :hmm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Mods gjør pc-versjonen fullstendig overlegen - det er ikke sammenlignbart i det hele tatt.

 

FTB tar MC til et helt annet nivå og gir MC ufattelig mye dybde og innhold.

 

Edit: pollen her er forøvrig noe meningsløs for de som spiller på pc da det ikke er mulig å registrere svar på første spørsmål uten å svare på det andre spørsmålet også...

Hva mener du? :hmm: :hmm:  Og hva betyr FTB? :hmm:

 

 

FTB: Feed The Beast.

 

Mod-pakker til minecraft som gjør det til et helt annet (og bedre) spill. Vanvittig imponerende hva folk får til og hvor mye innhold som finnes. En kan sette opp produksjonslinjer som lager alt en trenger, drevet av sol, olje og/eller atom-energi. Nye verdener, nye mobs, jetpacks, laserpistoler... finnes knapt nok grenser. 

 

Jeg spilte enormt mye minecraft - etter mange år så gikk jeg lei, men FTB-pakkene fikk meg interssert igjen og gjør at jeg fremdeles spiller MC. 

 

Noen av dem krever litt av pc'en, men om en har en noenlunde oppegående pc og liker minecraft så må en nesten bare spille det på pc med modpacks.

 

Kan virke overveldende til å begynne med, men vel verdt å sette seg inn i. Finnes massevis av youtube-videoer som forklarer hva det går i om en er interessert.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...