Gå til innhold

Problemer med overclocking av 980ti SLI


Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har et litt pussig problem. Jeg har oppgradert pcen slik at jeg i dag har en i5 4670k @4,3 ghz og to gtx 980 ti i SLI. Jeg har en corsair rm850w strømforsyning og custom vannkjøling. Problemet mitt er at jeg klarer kun å kjøre kortene på 1310 mhz. Går jeg over dette restarter pcen seg automatisk. Jeg har prøvd å kjøre heaven bench å da klarte jeg fint å nå 1450 mhz. Men om jeg begynner å spille går det i svart. Temperaturene er stabile å ligger på på rundt 64 grader på cpu og rundt 50 grader på topp kortet og 45 grader på det under. CPUen har kjørt 4,3 ghz i over ett år nå å har vært stabil. Så spørsmålet mitt er kan det være at når jeg spiller, så trekker den så mye strøm at de 850w fra psuen blir for lite? Pcen skrur seg rett av og på igjen uten noe forvarsel. Kommer ikke opp at driverne har krasjet slik det bruker å være om det er noe galt med skjermkortene og det kommer heller ikke opp noen feilmelding/bluescreen slik som det bruker å gjøre om det er noe galt med CPU. Blir bare svart skjerm.

 

post-274628-0-82251700-1495897678_thumb.jpg

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan måler du? Hardware monitor gir ikke alltid stabile resultatet virker det ut som.

Ellers burde energimåler gi deg svar på PSU delen.

 

Hva hvis du dropper SLI og testet med kun et skjermkort funger det da å ha 1450 mhz?

Kan jo være begge skjermkortene ikke klarer hastigheten.

Lenke til kommentar

Hvordan måler du? Hardware monitor gir ikke alltid stabile resultatet virker det ut som.

Ellers burde energimåler gi deg svar på PSU delen.

 

Hva hvis du dropper SLI og testet med kun et skjermkort funger det da å ha 1450 mhz?

Kan jo være begge skjermkortene ikke klarer hastigheten.

Les det som er skrevet over en gang til. Kortene klarer fint 1475 mhz på egen hånd. Men om Jeg kjører et og et kort vil strømforbruket være lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...