Gå til innhold

Mista førerretten i Sverige, ikke i Norge eller andre land?


cmx2k

Anbefalte innlegg

Hej. Nå er det sånn at jeg gikk på en smell og ble av med førerkortet i Sverige.

Jeg bor ikke fast i Sverige, men har en registert adresse og det som kalles et samordningsnummer der.

 

Er Norsk statsborger og folkeregistert i Norge med adresse.

 

Politiet tok lappen min, etter en stund fikk jeg den tilbake i posten fra det som heter transportstyrelsen i Sverige og beskjed om at jeg ikke får kjøre i Sverige på 12mnd.

 

Kjæresten min dermot bor i Sverige, men vi har ikke samme adresse i Sverige, jeg bor ikke fast i Sverige, jobber bare der under ukedagene.

 

Spørsmålet er liksom, dersom jeg blir stoppet i Sverige, åssn skal de vite at jeg ikke får kjøre bil i Sverige?

Kjøreforbudet er registert på mitt samordningsnummer, ikke mitt norske personnummer som står på førerkortet mitt, å dersom jeg ikke oppgir noe samordningsnummer men at jeg forex er bare på besøk hos min kjæreste, åssn ska politiet kunne sjekke opp i det?

Jeg spurte hun jeg pratet med på transportstyrelsen som har avgjort at jeg skulle ha kjøreforbud i 12mnd at det var registert på mitt samordningsnummer, da norske personnummer ikke finnes i deres systemer.

 

De 2 gangene jeg har blitt stoppet av Svensk politi i løpet av 5år så har det bare vært og blåse samt vise førerkort, de har ikke krevd noe vognkort, kun blåse, se på førerkortet så få kjøre videre.

Har mine tvil på at begynner å ringe til Norske myndigheter for å kontrollere et førerkort liksom, har jeg aldri hørt om, eller vært med på.

 

Hva er liksom risikoen for at de skulle kunne oppdage at jeg ikke har lov å kjøre i Sverige?

 

Trenger ingen moralpreik her, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...