Gå til innhold

App eller program som sniffer opp mobilaktivitet?


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg poster i riktig del av forumet, men lar det stå til.

Jeg er ute etter et program eller app som kan finne ut om når en mobil i nærheten er aktiv/ringer.

Grunnen er at vi har fått ny strømmåler som ringer inn målinger med jevne mellomrom. Samtidig har jeg fått problemer med wifien her hjemme. Det er blitt ustabilt og kutter helt i noen minutter med mer ellr mindre jevne mellomrom. Jeg vil derfor sjekke om det henger sammen med aktivitet fra strømmåleren. Det kan jo evt være interferens.

 

Så altså, finnes det app eller program som snuser opp slik aktivitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132

4G nettet påvirker rikstv.

Videre har jeg opplevt at bluetooth på mobilen påvirker netthastigheten.

 

Så det KAN være noe i dette trådstarter skriver.

 

Har han funnet ut noe tro?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

4G nettet påvirker rikstv.

Videre har jeg opplevt at bluetooth på mobilen påvirker netthastigheten.

 

Så det KAN være noe i dette trådstarter skriver.

 

Har han funnet ut noe tro?

Det kan være noe feil med tingene som gjør at de avgir støy på de frekvensene som de forskjellige nettverkene bruker, men 4G er så langt unna digitalt bakkenett frekvenser at det er umulig hvis tingene fungerer som de skal. Hvis du for eksempel har 4G på 900 Mhz og oppover så har du bakkenettet (riksTV) på 470-790Mhz, og du vet at hvis du er på frekvens 445,900 Mhz så har du ikke sjans til å høre hva som foregår på frekvens 446,000Mhz, så skjønner du at du ikke har sjans til å påvirke det som foregår på 790,000Mhz med noe som går på 900,000 Mhz eller omvendt. Selv ikke når 4G tar i bruk 800Mhz går det an. Bluetooth derimot går inne i frekvensbåndet til 2,4GHz wifi som har mange kanaler og høy båndbredde og kan påvirke det.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

4G-filter er ofte innebygget i antenner ment for Rikstv og selv Rikstv sender ut egne 4G-filtere til sine kunder som kan settes på ledningen - og det virker!

 

(Det kalles iallefall 4G-filter).

 

Igjen, det kan være forskjell mellom teori og praksis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...