Gå til innhold

Monitor blir satt som aktiv avspillingsenhet etter restart


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med at monitor (ASUS MG279) blir satt som aktiv avspillingsenhet for lyd selv om den har blitt deaktivert under lydinnstillinger. Den er tilkoblet via DisplayPort til et GTX 1080. Benytter Windows 10 Home.

 

Eks: Jeg deaktiverer alle lydenheter utenom høytalere (via lydkort - satt som standardenhet). Se vedlagt bilde. Etter restart eller at maskinen har blitt slått av/på blir monitor enkelte ganger satt som aktiv avspillingsenhet igjen.

 

 

Noen som har noen tips?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjer kun med meg etter at jeg oppdaterer Nvidia driverene. Så dette bryr jeg meg ikke så stort om, men hva som forårsaker det er jeg jammen ikke sikker på.

Hmm, merkelig.. Jeg installerer kun selve grafikkdriveren, ikke noe HD-lyd e.l. heller.. At windows ikke bare kan huske hva som er valgt/deaktivert av lydkilder.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk samme problemstilling igår.

Maskinen hadde skrudd av skjermen.

Når jeg prøvde å vekke den fikk jeg beskjed om at displayport gav ingen signal.

Neivel tenkte jeg og skrudde skjermen av og på igjen.

Tastet litt på musen, ingen reaksjon, men etter jeg trykte inn spacebar fikk jeg bilde og en windows lyd fra skjermen.

Ville ikke la meg få lyd i headsettet før etter jeg hadde rebootet. Da hadde plutselig alle lydinstillingene endret seg fra deg jeg bruker hver eneste dag.

 

Muligens en Windows oppdatering som har gjort dette her? Har ikke hatt problemer med dette siden jeg fikk skjermen i januar/februar.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk samme problemstilling igår.

Maskinen hadde skrudd av skjermen.

Når jeg prøvde å vekke den fikk jeg beskjed om at displayport gav ingen signal.

Neivel tenkte jeg og skrudde skjermen av og på igjen.

Tastet litt på musen, ingen reaksjon, men etter jeg trykte inn spacebar fikk jeg bilde og en windows lyd fra skjermen.

Ville ikke la meg få lyd i headsettet før etter jeg hadde rebootet. Da hadde plutselig alle lydinstillingene endret seg fra deg jeg bruker hver eneste dag.

 

Muligens en Windows oppdatering som har gjort dette her? Har ikke hatt problemer med dette siden jeg fikk skjermen i januar/februar.

Her skjer det helt sporadisk, og det begynner å bli ganske irriterende. Kan det ha noe å si med rekkefølgen jeg slår ting på? Skjerm, også PC eller motsatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...