Gå til innhold

Lage WAP-sider med PHP


Anbefalte innlegg

Har sett litt på hvordan man lager sider for wap med PHP. Ikke det store problemet, men det jeg lurer på er: Kan man endre filendelsene til .wml sånn helt uten videre?

 

 

Og vil man da kunne aksessere en adresse som f.eks. wap.min_side_her.no eller wap.min_side_her.no/en_mappe/ uten å måtte skrive den nøyaktige adressen, inkludert filnavnet i URL'en?

 

 

Har laget en meget enkel side, men synes det hadde vært "kulere" å kunne skrive inn bare f.eks. "wap.min_side_her.no" istedet for "wap.min_side_her.no/filnavn.php" . Når man bruker .php-filer finner ikke telefonen f.eks. index.php, nemlig.

 

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. Får jeg satt dette via kontrollpanelet hos hostingleverandøren tro, eller må jeg be de om å gjøre det?

 

 

Sjekket kjapt der, men kunne ikke finne noe...

 

 

Og en annen ting; får feilmelding "Ikke svar, prøv igjen senere." Kan det være feil på koden, eller er det bare det at serveren ikke svarer?

Endret av entotre
Lenke til kommentar

Har laget wap.neskulturhus.no og kjører PHP i .wml. Hadde mye problemer i starten, men fant til slutt endel ting man må passe på.

  • Gateway er kresne, kode må være 100% riktig
  • Bruk små bokstaver i taggene. OBS! når du loader en .wml i dreamweaver så gjør den om til STORE tagger.
  • Spesialtegn fungerer ikke!
  • Start alltid tekst som skal vises på siden med paragraf. <p>tekst</p>

Feilkoden man får om man bryter en av disse er "http error 502 bad gateway", eller i det siste så har det kommet en side fra gateway som sier at "siden ikke kan leses".

 

Dropp også anchor på linkene, skriv vanlig a href osv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...