Gå til innhold

Ny PC til 3D/CAD/Solidworks


Anbefalte innlegg

Trenger en PC slik at jeg kan jobbe med 3D tegninger. Jeg bruker i hovedsak SolidWorks.

 

Jeg har prøvd å lage maskinen så billig som mulig. Om det er noen av brukerne her som har erfaring med dette, så setter jeg pris på tilbakemeldinger.

 

Oppsettet mitt er som følger: https://www.prisguide.no/liste/165794

(Jeg har SSD og HDD, så det er ikke med i listen)

 

Hovedkort: Asus Prime Z270-A
CPU/prosessor: Intel Core i5-7600K
Prosessorkjøler: Cooler Master Hyper 212
Grafikkort: NVIDIA Quadro M2000
Minne/RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz (4x8GB)
Kabinett: Fractal Design Define S 
Strømforsyning (PSU): EVGA SuperNOVA 550 G3
 

Når det gjelder skjermkortet, så er dette det billigste jeg har funnet som støtter funksjonene i Solidworks.

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker ikke SolidWorks mange CPU kjerner også da? Da ville jeg sett på en AMD Ryzen 1700 isteden.

 

Er ikke sikker på at flere kjerner nødvendig vis er bedre enn frekvensen:

 

The rebuild process in SOLIDWORKS is inherently linear (parent/child relationship of features) and therefore can only use a single core.  Therefore rebuild performance can be increased by having a faster clock speed of the CPU.

info fra: http://www.javelin-tech.com/blog/2016/11/solidworks-2017-hardware/

 

Men nå er dette hentet fra en siden jeg ikke har noe erfaring med, og derfor vet jeg ikke om dette stemmer..

 

Men jeg er sikker på er at rendringen av bilde i f.eks SW Visualize går vesentlig raskere jo flere kjerner du har tilgjengelig. Ved at jeg har gått for NVIDIA Quadro M2000 (som skal være støttet) som skjermkort, så vil dette gjøre jobben veldig mye raskere enn en hvilket som helst CPU.

 

Ellers så takker jeg for innspill  :thumbup:

Bør nok også se meg litt om på bruktmarkedet ja. Kunne godt tenkt meg å få ned prisen litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...