Gå til innhold

Det stemmer ikke at 470.000 biler ikke vil tåle bensinen som skal selges fra 2020


Anbefalte innlegg

Tviler ikke på at antallet er overdrevet, strekt. Bare neste like sterkt som faren er undervurdert. Det er ikke havari som faren men brann. Du ønsker virkelig ikke slanger som morkner og rennende bensin rundt i motorrommet.

Dette er ikke noe eiere vil klare å følge opp og får byttet så det blir nok noe flere branner. Men i dag er jo 100 bensinbranner helt udramatisk men en elbil brann, i interiøret, er livsfarlig så det blir nok ikke mye fokus på det. Samfunnet mener nok at vi har råd til disse brannene til fordel fro miljøet.

 

Skulle bare ønske jeg forsto miljøaspektet. Særlig når vi snakker om den dobbeltvirkende etanolen. Den som bruker enda mer energi å utvinne, og som vi strengt tatt ikke har, og om vi har den så er det helst på bekostning av langt mer miljøvennlig pellets og flisbrenning.

 

Joda, dette har jeg tro på at redder miljøet. /Sarkasme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vært flere eksempler på idiotiske regler i miljøets navn.

 

For eksempel CFL sparepærer, som inneholder plast, kretskort med elektronikk, og kvikksølv.

De koster mye mer energi i produksjon, er vanskelig å resirkulere på en miljøvennlig måte, og flere av dem blir knust før de rekker frem til gjenvinningsstasjonen. De tenner så seint at du er ferdig på dass før pæra oppnår full lysstyrke.

Før LED-pærene ble bedre, var disse eneste alternativ som var å få tak i.

 

 

Eller den åndssvake ideen til EU at biler skal kjøre uten lys på dagtid.

Hva er hensikten her? At hver bil skal spare noen få watt ved å ikke tenne frontlys og baklykter mens de kjører?

En bil med tent lys er mye mer synlig enn en mørklagt bil, selv i dagslys.

Hvis loven fører til flere bilulykker, og det tror jeg den gjør, går vinninga opp i spinninga.

Mennesker drepes og skades, biler kondemneres.¨

Smelteverkene vil bruke mye mer strøm på smelte vraket, og bilfabrikkene vil måtte produsere flere biler.

Bedre om ulykka aldri fant sted.

Da kunne EU heller påby LED-lys i alle nye biler.

Det sparer strøm uten å redusere synlighet og sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...