Gå til innhold

10 dager i Alicante - hva kan man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg skal til 10 dager i Alicante fra og med neste uke. 

Skal bo på hotell i sentrum, noe som betyr at jeg har gåavstand til veldig mye av byen.

I tillegg vet jeg at Alicante er et bra sted dersom jeg vil besøke noen andre byer i nærheten. 

I byen vet jeg at det er muligheter for shopping, stranda, et par museum, borgen, strandpromenaden, restauranter, se i gatene, samt at gamlebyen ser veldig fin ut. 

Utover dette vet jeg ikke så veldig mye av aktiviteter i byen, og heller ikke hva jeg bør se og gjøre. 

Andre byer jeg tenker å besøke er Murcia og Valencia. 

Har også tenkt litt på Torrevieja og Villajoyosa, samt sett litt på Cartagena og Altea. 

Finner lite om disse byene ved å søke på Google, så vet heller ikke her hva jeg bør se og gjøre, og om disse byene er verdt å besøke. 

Hvordan er det med kriminalitet i byen?

Har lest at det er litt tyveri og svindel der, samt at det er mange hjemløse dyr i gatene. 

Mer enn det vet jeg ikke. 

Jeg er jo snart 21 år og gutt, så jeg bør vel kunne gå alene om kvelden/natta i byen?

Alicante ser ut som en veldig fin og spennende by, og jeg gleder meg veldig! :-) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært i Benidorm og Puerto Pollenca på Mallorca... jeg liker best å oppholde meg på stranden med øl i kjølebagen og musikk på øret ^^ Men liker å labbe rundt og få med meg litt kultur også.

Spørs jo hva du vil ha ut av ferien. Det virker som du har det meste dekket i posten din selv.

Angående kriminalitet, har ikke opplevd det selv. Ta vanlige forholdsregler så skal det vel gå bra. Reiseforsikring er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...