Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Glemte å skru på oljepåfyllingslokket...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tiden var kommet for å etterfylle olje på min kjære Toyota Starlet EP91. Kjørte til Circle K fikk tak i olje og etterfylte. i god tro og viten om at det nå var riktig med olje på motoren, kjørte jeg hjem til hybelen. Så hadde det seg nå slik da at jeg var ute å kjørte en liten tur i går kveld, kommer hjem og kjenner en brent lukt. Joda, da hadde olje spruta utover venstre sida på motorrommet og troppa var ikke noe sted å finne...

 

Nå har jeg fått tak et unvirsallokk (som ser mer ut til å være egnet for bensintanker enn motoren) da Toyota har stengt til over påske. Det store spørsmålet nå er om det vil funke, eller om jeg må prøve meg på plan B som innebærer og dekke til med aluminiumsfolie, og ha gummistrikk rundt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nå har deg seg sånn at bilen mangler bunndeksel...

 

what?

 

Ikke noe deksel under motor for beskyttelse av bunnpannen som du finner på de aller fleste andre biler

 

 

 

oh sorry. selvfølgelig. 

 

Har fått inn noen slike biler, og er bare vant til at man finner lokket de utroligste steder. Men du har jo sjekket, så var vel egentlig et bortkastet innlegg fra meg i utgangspunktet :)

 

http://finndel.no/bildeler.aspx?dk=1502&bk=811802

 

tipper disse kan ha et lokk fra en av motorene de ikke kan selge. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...