Gå til innhold

Capture på en maskin og redigere på en annen?


Anbefalte innlegg

På skolen har de en pc med et skjermkort med firewire inngang, som funker med kameraet. Men lure som de er er denne maskinen dårlig ellers. 5400rpm harddisk, 600mhz celeron og sånt. tror ikke det går så bra. Hjemme har jeg en mye kraftigere pc, men ingen firewire inngang eller s-video inngang. går det ann å capture videoen, brenne den på cd å redigere hjemme med det samme programmet? eller er det en annen måte å gjøre det på. bruker studio 7, men når jeg har firewireinngang så vil den ikke ta i mot signal fra s-video inngangen. skolen har selfølgelig ikke firewire kabel.........

kan jeg gjøre noe med studio 7 for at den skal ta i mot? det står i hjelp at den skal skifte utseende automatisk når man kobler til analog kilde, men det gjør den ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Nå kjenner jeg ikke Studio7 så godt, men jeg jobbet en del med videoredigering selv (som hobby..) .

 

I utgangspunktet skal det ikke være noe problem å redigere videoen hjemme. Det eneste problemet du kan støte på er at du trenger en codec for å dekomprimere videofilene på hjemme-pc'n din. Hvis du bruker firewire fra et dv kamera trenger du da typisk en dv codec. Dette følger som regel med programvaren, så det skulle ikke være noe problem.

 

Hvis du skal være litt proff vil jeg anbefale Adobe Premiere, eller kanskje Ulead Media Studio som er enklere, men likevel svært kraftig (de koster penger dessverre...)

 

 

- decibel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...