Gå til innhold

Fant gammel bacon bak en skuff


Gjest Slettet-IHZgkuqNJD

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHZgkuqNJD

Eg fann ein pakke med bacon bak ein skuff på kjøket. Han var heilt turr og hard men eg steikte han likevel. Han var heilt grei å eta. Finn nokon her bacon bak skuffen på kjøet som er heilt turr og hard er det ikkje farleg å eta han. :wee: 

Endret av Slettet-IHZgkuqNJD
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHZgkuqNJD

Bacon har såpass mye salt at jeg tror ikke den blir dårlig så lett. Uansett var den tørr. Den var altså utsatt for to ting man pleier å konservere kjøtt med. Da tror jeg det er ganske trygt.

Endret av Slettet-IHZgkuqNJD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHZgkuqNJD

Du lever enda og er tydeligvis ikke syk, så det gikk jo bra ^^

 

Men hvordan var det å steke knusktørr bacon? Den kunne sikkert smuldres opp og brukes som topping i bakt potet, omelett og masse annet. Kanskje i sauser også.

Baconen hadde same turrleik som det meste av turka kjøt. Han var enno mogeleg å bøya uten at han knakk men han var langt turrare enn vanleg bacon.

Endret av Slettet-IHZgkuqNJD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bacon har såpass mye salt at jeg tror ikke den blir dårlig så lett. Uansett var den tørr. Den var altså utsatt for to ting man pleier å konservere kjøtt med. Da tror jeg det er ganske trygt.

Faktisk tre konserveringsmetoder: bacon er jo røyka også.Problemet med gammel bacon er at fettet blir trått. Men farlig blir det jo ikke av den grunn, får bare litt usmak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...