Gå til innhold

Creative Sound Blaster Live Player 5.1 - 2x SPM


Anbefalte innlegg

ok, to spørsmål:

 

Jeg tenker å bruke eax ekko effektene eller liknende når jeg snakker med mikrofon i MSN messenger eller i andre programmer, og jeg vil ha det på følgende måte:

- jeg hører ikke det som jeg sier i mikrofonen

- all annen lyd som kommer ut av høytalerne skal ikke ha eax (hvis jeg feks for morro bruker 'kidnapper' presettet, vil jeg selvfølgelig ikke at den andre personens stemme skal være slik for meg også)

 

Eller med andre ord, finnes det en måte å aktivere EAX for BARE mikrofonen?

 

Og neste spm:

 

Da jeg kjøpte kortet og så på demonstrasjonen for kortets muligheter, viser de at man kan koble lydkortet digitalt til en vanlig forsterker ved hjelp av en litt spesiell kabel som har tre 'deler' på metallet på pluggen som kobles til lydkortet. Jeg har ALDRI sett denne pluggen i en butikk eller på nettet, men er det noen som vet noe om denne i det hele tatt eksisterer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er saa enkelt som coax kabel. Det er jo 3 eller 4 kontakt punkter paa pluggen, men en coax har jo bare to "ledere". Tror man maa bruke de analoge utgangene(3 stk) og koble til 5.1 inngang paa forsterkern. Da faar du to kanaler pr analog utgang, det vil si 6(5.1) Men du maa alts[ ha 3 kabler! Tror den digitale utgangen, kun er til et spesielt h;yttaler system som creative har.

Lenke til kommentar

LIA, du tar nok feil. S/PDIF er et standard grensesnitt og ikke et proprietært Creative-grensesnitt. Det betyr Sony/Philips Digital InterFace.

 

http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html

 

Du trenger altså ikke tre kabler for å få 5.1 ut av kortet. Dog, jeg husker ikke om du trenger en omformer i sløyfen, men du kan prøve med en minijack til RCA, for så å koble RCAen inn på koax-inngangen på forsterkeren. Creative har vært litt kreative (hehe) med hvordan de faktisk har implementert S/PDIF.

Lenke til kommentar

grunne til at jeg spør om alt dette er at min forsterker ikke har support for flere analoge kanaler inn samtidig, bare vanlig stereo, så for å få surround bruker jeg nå forsterkere :sad: så om den creative kabelen hadde eksistert hadde det gjort ting ganske mye enklere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...