Gå til innhold

[Løst] Tilbakemelding på Ryzen 5 1600X og GTX 1060 oppsett


Anbefalte innlegg

Hadde håpet på en oppgradering under 6000, men ser at under 9000 er realistisk.
 
Bakgrunn

  • Har ATX kabinett
  • Har vifter
  • Ønsker AMD Ryzen 5 1600X (mange kjerner billig)
  • Ønsker Nvidia skjermkort fremfor AMD
  • Minst 16 GB RAM
  • Minst 6 SATA
  • Minst 2 DisplayPort
  • Minst 650W
  • Modulær strømforsyning

Bruk

  • Bilde- og videoredigering
  • Playerunknown's Battlegrounds
  • Multi-tasking
  • To skjermer på 2560x1440

Her er oppsettet jeg har kommet frem til

Jeg lar den opprinnelige listen stå, men endrer kjøpslisten på Prisguide

Jeg er fornøyd med det meste, men usikker på strømforsyning og minne. Ser at det er mange EVGA strømforsyninger iblant de mest populære, men jeg er usikker på hvilken jeg skulle velge. Ønsker en som er effektiv og stille, og helst billig. I tillegg er jeg usikker på om minnet jeg har valgt er kompatibelt og om det er et godt valg. Jeg er villig til å bruke rundt 1600 på minne hvis det er lurt.
 
Hva tror dere?

Endret av Coneunofax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1060 3GB er ikke anbefalt, gå for minimum 6GB versjonen.

Presse inn et billig 1070 er lurt siden du skal ha 2x1440p.

Inno3D er visst helt kurant etter hva jeg har sett og du har uansett norske forbrukerrettigheter hvis noe skulle skje. Er ikke altfor mange kronene ekstra for mye ekstra ytelse https://www.prisguide.no/produkt/inno3d-geforce-gtx-1070-twin-x2-285550

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, du kan kanskje spare en 150 kr ish på GQ fremfor G2. GQ er semi-modulær, som vil si at 24-pin til HK sitter fast, alle andre kabler er modulære.

 

Ang. minne: nå vet jeg ikke på sparket om HK støtter 3000 MHz, men i verste fall vil minnet klokkes ned til høyeste hastighet HK takler. Kan være greit å se på hovedkortets QVL hvorvidt minnet faktisk er offisielt støttet, men inkompatibelt minne pleier ikke være noe problem på forbrukerplattformer nå om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn, nå har jeg fått ferdig bestilling av alt jeg trenger. Jeg gikk for en Corsair Vengeance med 3200MHz fordi det ikke var mulig å få levert den jeg opprinnelig så på. 3200MHz støttes av hovedkortet. For strømforsyning gikk jeg for den mest populære hos Komplett, EVGA SuperNova 650W G3. Jeg tror ikke det var noen som har den andre på lager.

 

Takk for hjelpen folkens! Da blir det PC i løpet av påsken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...