Gå til innhold

Ati er så utrolig dårlige til å lage drivere


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du får en såkalt "speedboost" i tunneler høres det jo ut som om at du har for høye grafikkinnstillinger/oppløsning. Slik som du forklarer det, så tror jeg ikke det er spillet, eller drivere som er problemet. Har ikke spilt spillet jeg, så jeg vet ikke hva slags grafikkinnstillinger det er å velge, men oppløsning kan man sikkert velge. Hvis det går fortere i tunneller må jo tyde på at kortet ditt klarer å kjøre spillet bedre i tunneler enn åpne landskap, og det er jo logisk for det er mindre å "tegne". Hva skjer hvis du senker detaljnivå/oppløsning til det laveste? har du samme problem, eller er problemet borte. Hvis problemet er borte er det bare du som har satt for høye krav til skjermkortet ditt. Selv om det er nytt betyr ikke dette at det takler alle spill uten problemer :xmas:

Lenke til kommentar

Jeg spiller NFSU helt fint med mitt Sapphire Radeon 9700PRO, ingen hakking eller låsing, helt bra, kjører med cat. 3.9, uten den nyeste hotfix'n

 

EDIT: kjører med høyeste gfx innstillinger i spillet med 1024x768 oppløsning og 4x aa/16x af, funker helt rått

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 04/12/2003 : 17:36

  Han burde egentlig ikke få det, da han har samme grafikkort og litt bedre CPU enn meg. Og jeg kjører spillet problemfritt i 1024x768 (uten AA+AF vel og merke). 

 

Skjønner. Har ikke prøvd spillet selv så jeg vet ikke. Han sa at han kjører uten AA+AF. Men det kan jo være andre ting i systemet hans som fører til at pv'en er litt treg kanskje. Det var bare en tanke. Men jeg synes uansett han burde prøve med å kjøre med lav detalj/oppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke helt dere skjønner hva han egentlig mener, jeg har det samme problemet selv nemlig...

 

jeg har en p4 3,0 GHz m/abit IC7-G og Radeon 9800Pro 256mb.

 

Jeg har konstant høy fps, det er ikke det som er problemet, men på den ene driftbanen virker det som det er noe galt (dvs. alle banene som er i samme felt som den med rundkjøringen). Spillet "humper" fremover. Det er noe virkelig rart, plutselig går det fort, så går det sakte igjen - og det er ikke fps drop.

 

Det er ufattelig irriterende å spille når det skjer, så jeg lurer på hva som er galt - personlig mistenker jeg nfsu for å være noe bugget, ettersom jeg ikke har støtt på noen problemer i andre spill enn dette.

Lenke til kommentar
fUsiOn: Når du trykker på patch, får du beskjed om at "patch installed", eller lukker du vinduet før du får det bekreftet? Patching tok lang tid, selv med min 10Mbit linje, så kan hende du må vente en stund for deg hvis du bare har ISDN.

Det tar veldig lang tid å installere patch'en, du må bare vente.

Det står jo patch installed, og da forventer jeg at den er det.. 0 aktivitet på linja og ingen jobbing tilsier vel også at den er ferdig.

 

Eneste som skjer er at det dukker opp en "Speed.exe" på desktopen.

 

Den fila er større enn den som er i NFSU mappa, men bytter jeg med den så er skjermen bare svart med pil når jeg starter NFSU.

 

Region osv står på Eng. US.

Lenke til kommentar

Broren min sin PC:

XP1800

GF3 Ti500

Går fint

 

Pappa sin PC:

2,8Ghz P4

9700Pro CAT 3.1

Går fint

 

*Installere CAT 3.1 og sjekke*

 

 

Men skjønner enda ikke hvorfor jeg ikke får patcha. Speed.exe havner på desktopen når jeg laster ned update, hvorfor gjør den det? Er vel ikke normalt?

 

 

For å summere opp:

Omega drivere, henger seg, men ikke noe særlig "speedboost"

CAT 3.9 drivere, henger seg, men ikke noe særlig "speedboost"

CAT 3.7 drivere, "Speedboost"

CAT 3.1 drivere, hakker ved belastning, mer jevn "speedboost" (ikke så plutselig)

 

Begynner vel å bli mer eller mindre lei.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Hehe.. intet nytt under solen på dette forumet.. Folk sutrer og klager uten å vite hva de snakker om.

 

Det er en bug i spillet.. så enkelt er det. Jeg har prøvd spillet med både FX5900 og 9800Pro, og får de samme bugsa med begge kortene.

så formann mener at de har gitt ut et spill som krasjer med alle typer kort..

tror nok de har testa spillet med forskjellige kort før spillet kom

på markedet..

men fins sikker en patch som kan rette opp disse driverpro..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg orket å lese alle postene, men jeg hadde samme problem. Bildet hang plutselig.. (gjerne i loadinga) og lyden og alt det andre fortsatte. Kortet mitt er sapphire radeon 9600pro. Prøvd med alle slags drivere.. nyeste omega.. nyeste catalyst. eldre catalyst osv... Ble skikkelig skuffa.

 

Nå har jeg på den annen side fått bytta skjermkort fordi det plutselig slutta å funke... asus 9600xt .. woho.. Håper det funker bedre. :yes:

Lenke til kommentar
Broren min sin PC:

XP1800

GF3 Ti500

Går fint

 

Pappa sin PC:

2,8Ghz P4

9700Pro CAT 3.1

Går fint

 

*Installere CAT 3.1 og sjekke*

 

 

Men skjønner enda ikke hvorfor jeg ikke får patcha. Speed.exe havner på desktopen når jeg laster ned update, hvorfor gjør den det? Er vel ikke normalt?

 

 

For å summere opp:

Omega drivere, henger seg, men ikke noe særlig "speedboost"

CAT 3.9 drivere, henger seg, men ikke noe særlig "speedboost"

CAT 3.7 drivere, "Speedboost"

CAT 3.1 drivere, hakker ved belastning, mer jevn "speedboost" (ikke så plutselig)

 

Begynner vel å bli mer eller mindre lei.

Hva med å stappe grafikkortet ditt inn i en av de maskinene som spillet funker på?

Funker det der er jeg nesten sikker på at det er et eller annet ANNET som er rart med maskina di, bugger i windows, feil chipsetdrivere og andre småting..hvem veit vel egentlig.

 

Speed.exe skal heller ikke havne på skrivebordet nei, den skal erstatte den originale speed.exe i NFSU-mappa. Men prøv å klippe ut fila og lime den inn i rett mappe, slik at du får erstatta den gamle speed.exe.

 

Kanskje patchen funker da?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått med NFSU Turbo. Alt går fortere enn det skal. Menyer osv. Ikke musikken da..

Dette er etter en fresh install. Irriterer meg sinnsykt at jeg ikke før installert den patchen. Kan det ha noe med hvilken versjon jeg har fått av spillet? Tror det er svensk versjon, men alle dere får det til, så hvorfor ikke jeg?

 

Har har ikke så mye som en dråpe problemer med andre spill i det hele tatt. Alt som skjer gjelder BARE NFSU.

Gidder ikke ny install av Windows bare pga et spill som er fullt av bugs. For alt jeg vet kan det være min Hardware kombinasjon som gjør at det ikke fungere som det skal.

Lenke til kommentar

nå er det ikke noe nytt at codinga til nfsu er plumbo.... spillet suger jo faktisk på xbox også!

 

det forrige nfs spillet var jo heller ikke helt bra. De har jo ikke levert et noen lunde bra kodet nfs spill siden porche challenge.

 

diskusjonen om ati's vs nvidia's drivere er jo like meningsløs om amd vs intel og pc vs mac. Alle har sine fordeler og ulemper.

 

Vil nok legge _mesteparten_ av skylda på spillet....

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i CAT 3.7?

Kunne gjerne fått en link til selve driveren, gidder ikke laste ned kontrollpanelet en gang til.

http://www.tweak.dk/radeon-w2k.php

 

XP/ME

 

EDIT:

ATI Radeon drivere til Windows 2000/XP

 

05/11-03   

Radeon 6.14.10.6396 Windows 2000/XP (Catalyst 3.9) 

05/11-03   

Radeon 6.14.10.6387 Windows 2000/XP (Catalyst 3.8) 

05/11-03   

Radeon 6.14.10.6378 Windows 2000/XP (Catalyst 3.7) 

15/07-03   

Radeon 6.14.10.6368 Windows 2000/XP (Catalyst 3.6) 

15/07-03   

Radeon 6.14.10.6360 Windows 2000/XP (Catalyst 3.5) 

15/07-03   

Radeon 6.14.10.6343 Windows 2000/XP (Catalyst 3.4) 

15/07-03   

Radeon 6.14.01.6307 Windows 2000/XP (Catalyst 3.2) 

 

C3.7: http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-7-93-0...010735c-efg.exe

 

EDIT2: Så nå at det var flere sider her :blush:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Kikk lenger opp saa ser du at jeg har proevd CAT 3.7 allered...

 

Naa proever jeg Windoes 2003 server, men der finner ikke NFSU skjermkortet.

 

Da gjenstaar det bare win 98, win ME, Win 2000(hvis jeg har det), Ny instalasjon av XP og det var vel det jeg har av OS.

 

Har troen paa Win ME, siden det behandlet meg fint den gangen jeg brukte det.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Kikk lenger opp saa ser du at jeg har proevd CAT 3.7 allered...

 

Naa proever jeg Windoes 2003 server, men der finner ikke NFSU skjermkortet.

 

Da gjenstaar det bare win 98, win ME, Win 2000(hvis jeg har det), Ny instalasjon av XP og det var vel det jeg har av OS.

 

Har troen paa Win ME, siden det behandlet meg fint den gangen jeg brukte det.

win2003 server må jo moddes ganske mye for å i det heletatt ha støtte for direct 3d, og winme er jo den største kalkunen micro$oft noen gang har stelt istand.

 

tror nok ikke det er løsningen.

 

winxp er nok det beste for jobben, men win2ksp4 er jo også et godt valg. Men det er nok ikke OS'et eller driverene som er problemet. Kjører selv nfsu 1.2 med cat 3.9 på et 9600 pro fbe uten problemer (bortsett fra regionale innstillinger da...). Oppdatert alt annet av drivere forresten?

 

regner med du har alle oppdateringer for win xp?

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...