Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fortolling av øl


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal om ikke så altfor lenge på en utenlandstur med en gjeng et par dager, og tanken var å fylle opp kvoten og gjerne fortolle litt ekstra øl.

Tanken min var (pga prisen i taxfreebutikken som er 2 brett øl til 299,-) å få låne en annens kvote til utlandet som er 16 liter øl (det er garantert noen som ikke kommer til å kjøpe alkohol på vei ut av landet) og få kjøpt 4 brett med øl (dette blir rett under det man kan ha med inn til Norge dersom man fortoller det som er over kvoten, om noen ikke viste det). 

Så problemet:

Jeg har vel egentlig ikke lov til å fortolle noe som er kjøpt på taxfree, (eller sagt på en annen måte: "Jeg må vel egentlig kjøpe det jeg skal fortolle til Norge i utlandet, og kan ikke kjøpe dette i taxfree-butikken på vei til utlandet"). Så derfor lurer jeg på om det noen som vet om tollen/tollerne er nøye på hvor varene kommer fra, dersom jeg blir stoppet/sjekket?

 

Jeg vil jo komme med 4 like brett, så sånn sett er det lett å se at alle kommer fra samme sted. Sist gang jeg kjøpte med et brett hjem, så var jeg litt nøye med å se på boksen og kunne ikke på den se at den var kjøpt på en taxfree butikk (så vidt jeg vet).

 

(PS: Jeg har gjort regnestykket og jeg vet hvor mye (eller lite hvis noen mener det) jeg sparer på å gjøre dette, og det er derfor jeg spør om dette)



Anonymous poster hash: e9603...75e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...