Gå til innhold

Verdens største TV-produsent nekter å gi opp kurvede TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bør helst være en ganske stor skjerm for å få noe reel effekt fra 3D. 55" på 3m avstand f.ekd er altfor lite. Blir som en bilderamme. 3m burde man ha 70" ++. Samme som med curved skjermer. Tanken er god men man må sitte nært eller ha gigaskjermer for det skal ha effekten det er ment å få.

 

 

Den virkeligheten du beskriver er ikke den samme virkeligheten som jeg så 3D-filmer med reell effekt i. PS50C7700 var bare 50 tommer stor. At den var alt for liten til å dekke synsfeltet er en annen sak. Jeg vurderer 60-65 tommer nå, eller eventuelt å snu om stua slik at jeg kommer nærmere TVen. 

 

Jeg er en smule nervøs for å gå over til LCD-basert TV, det jeg leste da jeg kjøpte denne TVen for mange år siden kan antyde at 3D på plasma var bedre enn 3D på LCD. Men det er jo noen år siden nå. 

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke snakke for 3D, men LCD er for så vidt en del bedre enn plasma totalt sett. 

Har både en 50" Pioneer (siste modell de lagde av plasma, og ganske lik de siste fra panasonic også) side om side med en samsung KS9005 LCD. Og det er umiddelbart at det er et hav av forskjell på lysstyrke og skarphet, hvor samsungen gruser pioneeren min.

 

Greit nok, 4K vs 1080p er litt "feigt", men i grunn ikke 4K som er størst utslagsgivende, da plasma aldri har vært sylskarp på korte distanser, da de alltid slet med "plasma-støyen". Men plasmaen har fortsatt bedre svartnivå, for DET skal den ha, den er så nær OLED som det er verdt å komme. Kullsvart i selv et mørkt rom.

 

Men angrer i grunn ikke på at jeg gikk for LCD, til tross for at jeg var sikker på at jeg kom til å hoppe rett over til OLED fra plasma. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...