Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom vedkommende som kjører foran deg klarer å holde en jevn rytme i kjøringen slipper man å kjøre forbi. Ingenting er mer irriterende enn å ligge i 50km/t på en svingete vei der det er fullt mulig å kjøre i 80km/t.

50km/t i 80-sone skal jeg være enig med at er litt drøyt. Derimot får jeg inntrykk av at folk her helst ser at personen foran holde 80, helst mer (slik at de kan rettferdiggjøre 10-15km/t ekstra).

 

Køkjøring skaper irritasjon i mer eller mindre grad (slik er det hos alle mennesker).

 

Se over. Selv klarer jeg helt fint å komme meg fra A til B om jeg ligger bak en fyr i 78km/t i 80-sone. En ting er hvis det er en typisk søndagskjører i 50km/t, en helt annen er hvis man blir irritert over at fyren foran ikke holder den tydeligvis allment aksepterte farten i 80-sone (alt fra 85-100km/t).

 

Jeg ser på deg som en oppegående mann med mye fornuftig innabors. Men vil du bare ikke forstå hva jeg prøver å si?

 

Joda, jeg forstår hva du mener. Derimot kverulerer og (forhåpentligvis) provoserer jeg litt, i håp om å få folk til å innse at det er kjekkere å komme fra A til B ved å holde fartsgrensen, enn å ende sine dager i små fillebiter som folk må spyle vekk fra veien. Som sagt, jeg fartsgrensen pluss minus 10km/t takler jeg. Som oftest går det greit, og det er dere som får boten. Men folk her snakker ikke om 90km/t.. det går gjerne i det dobbelte.

Lenke til kommentar

120 km/t

 

Ford Sierra

 

Kjørte bil for 3. gang elns. 5 tiden på natta, kjørte bilen hjemm mens han satt attmed! hadde 120 på en lang strekke, da var kompisen min redd! :p

 

var ingen andre biler på veien da vi kjørte! ganske dumt gjort i og med att jeg ikke hadde lappen, men ungdommer finner da på så mye rart!

 

EDIT: fikk lappen i dag! kjørte i 90 på det meste, er snø og jævelskap på veiene her, så må ta det me ro!

dette skjedde foresten med en stor stygg Toyota Hiace! mamma sin :D

Endret av Raggi
Lenke til kommentar

Raskeste jeg har kjørt:

 

Fart: Et sted mellom 120-125 KM/t

Kjørtøy: En Yamaha Aerox R 50cc

Sted: Frankrike, deilig med de lange strekningene der *lengte tilbake*

 

Raskeste jeg har sittet på:

 

Fart: Rundt 210 KM/t

Kjørtøy: Volvo V70 XC (Nye utgaven)

Sted: Autobahn i Tyskland.

Lenke til kommentar

Har ikke helt sansen for slike ting lenger, pga all den villmannskjøringen som foregår.... Var litt tulling før, men stoppet heldigvis med det før jeg mistet lappen eller noe værre....

 

Vurderer en Yamaha R1 til sommeren, så jeg får "prøve" å holde meg til bane/lovlig. Men desverre er fart alt for morsomt....

 

Blir vanskelig å vurdere hva folk skriver i slike poster som dette, for folk kan jo skrive hva de vil uten at det nødvendigvis har noe sannhet bak seg...

 

DERFOR skriver jeg ikke det forteste jeg har kjørt, jeg skal skrive det forteste jeg har kjørt med en Toyota Yaris 1.3 liter.... 189km/t...

 

Tok meg riktignok et kvarter å presse den opp i det, og stakkaren hørtes ut som dens siste time hadde kommet.. :scared:

 

Presiserer at ingen andre satt på og veien var tom, uten annet følge enn en Mercedes som lekte seg ved siden av.... :laugh:

 

Ellers ta det med ro folkens... Husk at det snart er jul... :xmas:

Lenke til kommentar

Forteste jeg har kjørt selv er 90km/t i en gammel stygg sliten saab 90 og 90km/t i 1997mod bmw 520i i 60sone, skulle forbi en sykkelist.. dette var på folkvord(ved stavanger/jæren)

 

Forteste jeg har sittet på med er rett over 140mph~230km/t.. dette skjedde i en 1965mod corvette med 350smallblock på 350gamp, på vei hjem fra et amcartreff..(dette var ved orrstad,jæren) var sinnsykt rått! hadde "kappløp" med en del andre, så på en slette tok et tog og en mustang mach1 forbi oss, så var det flat fjøl og skal si det toget og mustangen forsvant fort ja!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-QqZexW9o

280Km/h(nesten) på Bispeveien i Vestfold med en M5.

Men kjører mye i Europa med snittfart langt over 200

Men det er i Norge jeg har kjørt fortest hehe

 

Men det går fortere i lufta :w00t:

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

[pirke]Vel, er det ikke penere og skrive "Hva er det kjappeste DU har kjørt?"[/pirke]

 

Kjappeste må være 230 i Danmark med en BMW 520(00 modell, altså med 2.3 liters motor).

 

 

 

ps. til deg psycholbybekybe greia, hvis du ikke liker fart og er så imot det. Les ikke denne tråden.

Endret av bambam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
280Km/h(nesten) på Bispeveien i Vestfold med en M5.

Tatt vekk hastighets begrensningen? M5 går jo ikke fortere enn 250km/t pga den støgge tingen..

Hvis ikke den er tatt vekk så sperrer den på 265Km/h. Men den var selvsagt vekke. En bekjent hadde nesten 300 men den var litt chipet

Lenke til kommentar
280Km/h(nesten) på Bispeveien i Vestfold med en M5.

Tatt vekk hastighets begrensningen? M5 går jo ikke fortere enn 250km/t pga den støgge tingen..

Hvis ikke den er tatt vekk så sperrer den på 265Km/h. Men den var selvsagt vekke. En bekjent hadde nesten 300 men den var litt chipet

Den er sperra til 250km/t, men det kan fint være på 265 på spedometeret..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Den er sperra til 250km/t, men det kan fint være på 265 på spedometeret..

 

Det stemmer greit det. Både M3 og M5 sperra ved 265km/h som er 250km/h i reel fart.

Lenke til kommentar

Gudd å idiotiske å skryte av hvor "fort en har kjørt". Hvor mange farstsvin har ikke drepte mang en person i trafikken?

 

Dere har selvfølgelig forårsaket det, men det sier dem alle inntil den dagen dere dreper noen som andre bryr seg om. Jeg har selv vært i en bilulykke, pga. noen dritt unger som ikke hadde vett nok til å tilpasse farten i en sving!

 

Hvert år dør det flere hundre mennesker i trafikken. De fleste har årsak i møteulykker, og ulykker hvor høy fart har vært årsak til ulykken. Jeg personlig HATER alle som kjører fort, fordi jeg vet at fart dreper uskyldige mennesker. Jeg DRITER i livet til dere som kjører fort, men jeg driter IKKE i jenta (eller en far, ei mor, en søster, en bror) som mistet kjæresten sin pga. en ******* drittunge på 18 som nettopp har fått lappen kommer ut i det andre kjørefeltet pga. høy fart og dreper en annen person. ******* idioter!

 

Snakker seff ikke om personer som har vært på den tyske autobanen, men om personer som ikke overholder de norske fartsgrensene på de norske veiene, og/eller ikke tilpasser farten etter kjøreforholdene om vinteren på de norske veiene.

Endret av Ronnyronny
Lenke til kommentar

å råkjøre hører ikke hjemme andre steder enn på bane, og da helst uten andre til stede.

 

folk som råkjører og fyllekjører har jeg meget liten respekt får, da de setter andres liv i veldig unødvendig fare.

 

ellers så trenger ikke denne tråden å oppfordre folk til å skryte av hvor for de har kjørt ulovlig. det går jo fint an å komme med utsagn som:

"I sommer var jeg i danmark og på motorveien der var fartsgrensen 110km/t. Det var helt vilt, har aldri kjørt så fort før. Jeg skjønner ikke hvordan danskene tør å kjøre på de veiene til vanlig."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...