Gå til innhold

Venner av Amerika


Anbefalte innlegg

Jeg var nylig en liten svipp innom siden deres...(Know thine enemy-Sun Tzu)

 

Det jeg lo best av var at de skryter av disse sitatene:

 

"When Norway regained its full independence in 1905, the United States was the first country with which we established diplomatic relations. During World War II, we were allies in the fight for freedom and democracy. Norway will never forget the decisive role played by the United States in the liberation of Europe, nor its generous contribution to reconstruction and rehabilitation through the Marshall Plan."

 

Trodde det var Sovjetunionen som frigjorde Europa jeg, iallefall Øst...Og Norge...

 

We stand firmly by you in fighting terrorism"

 

LOL @ engelsken til magne, need I say more?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trodde det var Sovjetunionen som frigjorde Europa jeg, iallefall Øst...Og Norge...

Sovjet ble i Øst-Europa, og ødela de landene helt. Knuste demokratier som Tsjekkia og Ungarn. Derfor vi har så mange jordbærplukkere hvis du ikke har fått med deg det. De landene kommer til å ha handikapet sovjet på seg langt inn i dette årtusen. Sovjet hadde nok blitt i Finnmark, hadde det ikke vært for at Norge hadde en sterk venn i USA.
LOL @ engelsken til magne, need I say more?
Hva har det med den politiske siden av saken å gjøre? Pleier du å umyndiggjøre/latterliggjøre alle som ikke er så flinke til å skrive som deg?
Lenke til kommentar
Men en del nordmenn er ikke så sterke i engelsk. Venner av Amerika kan ikke noe for at mennesker som uttaler seg positive til US ikke alltid er like gode til å formulere seg sproglig.

Nei, jeg kan vel heller ikke si at blandingen av patriotisk engelsk-amerikansk og riksmål er treffende!

Jeg snakker riksmål og og ganske mye amerikansk engelsk. men hva et "patriotisk engelsk" er, det lurer jeg åp...

Lenke til kommentar
Men en del nordmenn er ikke så sterke i engelsk. Venner av Amerika kan ikke noe for at mennesker som uttaler seg positive til US ikke alltid er like gode til å formulere seg sproglig.

Nei, jeg kan vel heller ikke si at blandingen av patriotisk engelsk-amerikansk og riksmål er treffende!

Jeg snakker riksmål og og ganske mye amerikansk engelsk. men hva et "patriotisk engelsk" er, det lurer jeg åp...

Selvom jeg må innrømme å like riksmål (Øverland er jo min helt) så får jeg håpe at du ikke bruker det på skolen. Det er jo ikke godtatt å skrive riksmål lengre....

Lenke til kommentar
Nei da, men jeg bruker riksmål på skolen også jeg! EN-endiger er lovelig nå. Ellers så vet læreren min hva jeg mener, og han gidder ikke rette lenger.

 

Sørstats-amerikansk, når ble det mer patriotisk enn nordstats?

Jøss. Felleskjønn trodde jeg bare var godtatt i Bergen... Jaja, god lærer som ikke gjør jobben sin... :roll:

Lenke til kommentar
Nei da, men jeg bruker riksmål på skolen også jeg! EN-endiger er lovelig nå. Ellers så vet læreren min hva jeg mener, og han gidder ikke rette lenger.

 

Sørstats-amerikansk, når ble det mer patriotisk enn nordstats?

Hvis du tror riksmål bare er EN-endinger så tar du styggelig feil.

 

BTW: Riksmålsforbundet har lagt ordet "sprog" til side nå, sammen med "nu" og "efter". I prinsippet forsvant de alle i 1938.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...