Gå til innhold

Remix OS - Android --> Opplevelser til apper & programer?


ray001

Anbefalte innlegg

Vurdere Remix OS, men lurer på et par ting, som er:

 

1.Fungere Synology på Remix OS som det gjør på Windows?

2.Kan laste ned ting med Download Station som det gjør på Windows?

 

3.Bilder som blir lastet opp via mobilen, blir lagret i google photo, da skal man ha veldig enkel tilgang til denne mappa. Min erfaring idag er ikke at det er så enkelt, men det er imellom W10 og Google Drive(vil ikke syncronisere etter ny W10 OS). Dette gjelder og dokumenter som blir laget / lagret i google skyen, og blir IKKE sync med lokal PC / disk.

 

4.Drivere til skjermkort(spiller ikke på PCen, men greit med oppe gående skjerm). Derimot blir det film i 1080P & 4K, så drivere er viktig. Bruker VLC på mobil, og PC idag.

 

5.Hvordan fungere SMS app imellom PC og mobilen? Kan man skrive sms på PCen, og mobilen sender de avgårde? Alla Airdroid mobil app?

 

6.Hvordan er skjermbilde deling mellom android mobil og Remix OS?

 

7.Skal alle apper som fungere på mobil fungere på Remix OS på PC`en og? Eller tilnærmet alle apper da. 

 

8.Hvordan er mappe strukturen(windows eksplorer) på Remix OS? Fungere den som på W10? 9.Enkelt og oversiktlig?

10.Enkelt å kopiere over filer? 

 

11.Drivere til printere?

12.Drivere til Garmin utstyr?

13,Drivere til blåtann?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvekjørt remix os player (emulator som kjører under windows) og ble ikke så veldig imponert... det var apper som ikke lot seg installere, og ganske begrenset.

 

vil du leke med et skikkelig operativsystem hadde jeg heller sett på en linuxdistro.. ubuntu, linux mint kde e.l.

Lenke til kommentar

Ja, kan være enige der om at diverse Linux er bedre, men de samarbeider ikke med android igjen. Det er hele opplegget mitt på denne PCen jeg tenker på nå.

 

hvis det er samarbeid med mobilen du tenker på under f.eks linux så finnes appen kde connect og chrome to phone, pga remix os sine begrensninger har jeg ikke særlig tro på prosjektet ditt, hva det nå enn er du prøver på

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Ja det er et samarbeid, der jeg bytter ut Microsoft Office pakken med google office pakken, og samtidig faar enkelt med google lagring av dokumenter og bilder.

Har Sardu start up usb, og la til Remix OS og kjorer naa paa Remix OS(ikke innstallert det).

Maa si at jeg IKKE liker det. For daarlig oppsett paa explorer, ikke apper som jeg onsket at de skulle vaere osv. Saa er det ikke bedre enn dette saa er det ikke godt nok, det har du helt rett i.

Skal teste ut peppermint eller hva det heter og teste det su skrev i siste innlegg. MEN med Linux saa mister jeg igjen #google office pakken, og samtidig faar enkelt med google lagring av dokumenter og bilder#

Da litt tilbake igjen til start(kanskje litt mindre virus og slike ting da...).

Lenke til kommentar

Oppdaterte tastaturet nå, så nå fungere alt der som normat ihvertfall.

 

Eller så likte jeg ikke chrome heller, alt var litt feil, for stor skrift osv.

 

En annen ting jeg ikke likte var merk og kopier fuksjonen ikke var helt god.

 

Nei tror ikke det blir noe av dette nei. Har en MiniX android media maskin, og det er jo nesten helt likt(om det ikke er helt likt), der fungerer det for jeg kun bruker Kodi og DSvideo(Synology app). På pcen her blir det mer dokumenter, lese på chrome sider, og noen videoer. En del flytting av dokumenter her og der, osv.

 

Nei vekk med denne Remix, men det var et godt forsøk av Remix. Kanskje det blir noe av det om 1-2år?

Lenke til kommentar

Ja det er et samarbeid, der jeg bytter ut Microsoft Office pakken med google office pakken, og samtidig faar enkelt med google lagring av dokumenter og bilder.

Har Sardu start up usb, og la til Remix OS og kjorer naa paa Remix OS(ikke innstallert det).

Maa si at jeg IKKE liker det. For daarlig oppsett paa explorer, ikke apper som jeg onsket at de skulle vaere osv. Saa er det ikke bedre enn dette saa er det ikke godt nok, det har du helt rett i.

Skal teste ut peppermint eller hva det heter og teste det su skrev i siste innlegg. MEN med Linux saa mister jeg igjen #google office pakken, og samtidig faar enkelt med google lagring av dokumenter og bilder#

Da litt tilbake igjen til start(kanskje litt mindre virus og slike ting da...).

 

til info:

 

google drive er IKKE å finne for linux, men om du velger en KDE distro, så finnes det til filbehandleren

 

jeg liker libreoffice men google office er sikkert like greit, med chrome og diverse plugins så burde det ikke være noe problem å samkjøre dette her på pc og mobil. det er vel nesten ikke noe google-orientert jeg har som ikke kjører i chrome, chrome-nettleseren kan jo bygges ut nesten til et eget operativsystem i operativsystemet ditt, og alt kjører såklart fint på linux.

 

bare pass på å legge inn standard chrome, ikke chromium

 

med mindre det er en gammel pc hadde jeg nok heller sett på linux mint kde, enn peppermint.. peppermint er kjapt og fint om du har en gammel pc, men du får ikke google drive i filbehandleren da siden det ikke er KDE, hvis du er avhengig av det. KDE ser pent ut, har mange knallgode applikasjoner etc så jeg hadde kjørt det om jeg skulle lagt inn linux på nytt.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...