Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

biologi 2 eksamen, vår 2017


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ganske sikker på at jeg kommer opp i biologi 2 nå til vår! (vg3)

Dermed syntes jeg det er greit med en slik diskusjonstråd hvor vi kan diskutere oppgaver frem til eksamensdagen, 26. mai 2017. 

Starter tidlig med øvinga, da jeg er nødt til få 6er for å komme inn medisin i Bergen! 

 

Andre som tror de kommer opp? Om du har hatt eksamen, vil du dele noen erfaringer? Hva er vanskelighetsgraden? 

 

Håper på svar :) 

 

 

--Jeg har et par løsningsforslag til noen av eksamenene, så legger ut det om noen trenger! Jeg driver å repeterer alle temaene i boka, og har gjort alle del 1 oppgavene fra både bioteknologi og økologi (relativ enkle oppgaver, en burde helst ikke minste noen poeng her). 

 

(Jeg har laget en lignende tråd for Kjemi eksamen for dere som er interesserte).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha bio2 skriftlig eksamen i vår. Faget er "lettere" enn kjemi, matte og fysikk, men ironisk nok tror jeg at det blir en 5er i dette faget selv om jeg har 6 i de andre realfagene. :/ Problemet er at det gjerne er noen eksamensoppgaver som krever litt mer enn bare å ha lest pensumboka..

 

Regner du med å få 6er? Bruker du andre kilder enn læreboka?

Lenke til kommentar

Jeg skal ha bio2 skriftlig eksamen i vår. Faget er "lettere" enn kjemi, matte og fysikk, men ironisk nok tror jeg at det blir en 5er i dette faget selv om jeg har 6 i de andre realfagene. :/ Problemet er at det gjerne er noen eksamensoppgaver som krever litt mer enn bare å ha lest pensumboka..

 

Regner du med å få 6er? Bruker du andre kilder enn læreboka?

Jeg sitter fast i samme tankegang! Har selv 6ere i alle de andre realfagene, men vipper i biologien. Likevel er jeg nødt til å få 6er på biologi eksamen, har begynt å forbrede meg allerede.

Brukes Bios, men har hørt at Campell biology er et topp bok som dekker store deler av pesumet! Den ligger forresten ute på nett :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei lysbringer!

 

Så innlegget ditt på matematikk.net. Jeg har hatt Aschehougs tentamen i kjemi 2, men vi har ikke fått den tilbake enda. Jeg har fått tilbud om studieplass ved universitetet i Glasgow, men jeg kommer ikke inn dersom jeg ikke får 5 på den heldagsprøven. Jeg spurte læreren min om jeg kunne få en kopi av prøven slik at jeg kunne se på prøven med hjelpemidler, og dermed se om jeg ligger an til å få ønsket karakter, og dermed kan takke ja til studietilbudet. Læreren ville ikke gi meg prøven enda i og med at noen var borte på tentamensdagen, og lurer dermed på om du kunne sendt den til meg? Du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal gi den videre til elevene som ikke har hatt prøven enda. Er rimelig lei av late elever som jukser seg til alle karakterer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei lysbringer!

 

Så innlegget ditt på matematikk.net. Jeg har hatt Aschehougs tentamen i kjemi 2, men vi har ikke fått den tilbake enda. Jeg har fått tilbud om studieplass ved universitetet i Glasgow, men jeg kommer ikke inn dersom jeg ikke får 5 på den heldagsprøven. Jeg spurte læreren min om jeg kunne få en kopi av prøven slik at jeg kunne se på prøven med hjelpemidler, og dermed se om jeg ligger an til å få ønsket karakter, og dermed kan takke ja til studietilbudet. Læreren ville ikke gi meg prøven enda i og med at noen var borte på tentamensdagen, og lurer dermed på om du kunne sendt den til meg? Du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal gi den videre til elevene som ikke har hatt prøven enda. Er rimelig lei av late elever som jukser seg til alle karakterer..

Jepp, det kan jeg godt! Svarer jeg kanskej litt for seint?..

Lenke til kommentar

Hei lysbringer!

 

Så innlegget ditt på matematikk.net. Jeg har hatt Aschehougs tentamen i kjemi 2, men vi har ikke fått den tilbake enda. Jeg har fått tilbud om studieplass ved universitetet i Glasgow, men jeg kommer ikke inn dersom jeg ikke får 5 på den heldagsprøven. Jeg spurte læreren min om jeg kunne få en kopi av prøven slik at jeg kunne se på prøven med hjelpemidler, og dermed se om jeg ligger an til å få ønsket karakter, og dermed kan takke ja til studietilbudet. Læreren ville ikke gi meg prøven enda i og med at noen var borte på tentamensdagen, og lurer dermed på om du kunne sendt den til meg? Du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal gi den videre til elevene som ikke har hatt prøven enda. Er rimelig lei av late elever som jukser seg til alle karakterer..

Hei, kunne du sendt meg acheough tentamen i kjemi 2, ettersom jeg har den på Torsdag. Hadde vært ganske god øving! :)

Lenke til kommentar

 

Kunngjøring imorgen :O Hvem håper å komme opp i biologi 2?

Kom opp. Hvordan forbereder du deg?

Hei. Jeg kom også opp i biologi. Har skrevet notater til hele pensum, så skal bruke de to-tre neste dagene til å lese på dem. Fra mandag starter jeg med å gjøre eksamensoppgaver. Så flott at det er flere her som har kommet opp i bio. Vi kan diskutere oppgaver :)

Endret av lysbringer
Lenke til kommentar

 

 

Kunngjøring imorgen :O Hvem håper å komme opp i biologi 2?

Kom opp. Hvordan forbereder du deg?

Hei. Jeg kom også opp i biologi. Har skrevet notater til hele pensum, så skal bruke de to-tre neste dagene til å lese på dem. Fra mandag starter jeg med å gjøre eksamensoppgaver. Så flott at det er flere her som har kommet opp i bio. Vi kan diskutere oppgaver :)

 

 

Høres ut som det jeg skal sånn ca., hadde tentamen for litt siden så har ikke særlig til repetisjonsbehov, men tenker å gjøre oppgaver i boka for å drille inn det jeg tenker jeg kan som jeg mest sannsynlig ikke kan. Så eksamensoppgaver etter hvert, da dette er det jeg må øve mest på (så bra det er noen som er villig til å diskutere oppgaver). Må særlig øve på flervalgsoppgaver!

 

Hvordan gikk tentamen for deg? Hva får du i standpunkt? (Håper det ikke gjør noe at jeg spør. Bare lurer fordi har selv fått 6 på alle prøvene og på objektsamlinga, men klarte bare å prestere til en 5'er på tentamen, og læreren sier da at det blir 5 i standpunkt. Synes egentlig det er litt rart.)

Lenke til kommentar

 

 

 

Kunngjøring imorgen :O Hvem håper å komme opp i biologi 2?

Kom opp. Hvordan forbereder du deg?

Hei. Jeg kom også opp i biologi. Har skrevet notater til hele pensum, så skal bruke de to-tre neste dagene til å lese på dem. Fra mandag starter jeg med å gjøre eksamensoppgaver. Så flott at det er flere her som har kommet opp i bio. Vi kan diskutere oppgaver :)

 

 

Høres ut som det jeg skal sånn ca., hadde tentamen for litt siden så har ikke særlig til repetisjonsbehov, men tenker å gjøre oppgaver i boka for å drille inn det jeg tenker jeg kan som jeg mest sannsynlig ikke kan. Så eksamensoppgaver etter hvert, da dette er det jeg må øve mest på (så bra det er noen som er villig til å diskutere oppgaver). Må særlig øve på flervalgsoppgaver!

 

Hvordan gikk tentamen for deg? Hva får du i standpunkt? (Håper det ikke gjør noe at jeg spør. Bare lurer fordi har selv fått 6 på alle prøvene og på objektsamlinga, men klarte bare å prestere til en 5'er på tentamen, og læreren sier da at det blir 5 i standpunkt. Synes egentlig det er litt rart.)

 

Du fortjener klart den 6ern til standpunkt. Syntes du burde klage. Jeg vipper mellom 5 og 6 da jeg har en fagartikkel å skrive igjen. Fikk 5+ på tentamen, og 6ere på alle prøven utenom en. 

 

Jeg tror jeg mestrer flervalgsoppgavene veldig godt! Elsker genetikk, men sliter litt med oppgavene om populasjonsbiologi på del 2.

Endret av lysbringer
Lenke til kommentar

Jeg kom også opp i biologi 2, og tenker å fokusere på oppgavetyper fra del 2.

Enig der! Jeg føler at del 1 oppgavene er såpass lette at det ikke er mye vits å bruke mye tid på dem. Jeg starter med å øve i dag kveld. Kan jeg forresten spørre hvilken karakter du satser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...