Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper det er noen kloke hoder her som kan hjelpe ei jente i Bergen med sine økonomi spørsmål! :)

 

Når jeg tar turen til Finn og leter etter leiligheter som jeg skal kjøpe så er det flere priser som vises. Det står fellesgjeld, prisantydning og total kostnad. Hvilken av disse er det jeg må ha ca 15% av egenkapital til for å kunne søke lån fra banken om penger til å kjøpe leiligheten? Ser jeg på 15% av totalpris eller prisantydning?

 

Har dere noen gode tips når det kommer til å kjøpe leiligheter? Altså er det noen det er spesielt viktig å se etter? eks: energimerkning, felleskostnad eller annet?

 

Vet noen om du kan få lån fra lånekassen i tillegg til  lån fra banken? Som student så er det ganske vanskelig å tjene gode summer, spesielt når man ikke er i praksis så er litt redd for hvor mye banken kan kreve at jeg må tjene inn i løpet av et år...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe leilighet som student så vil jeg anta at du må ha en kausjonist, inntekt til å betjene lånet enten alene eller sammen med andre som du leier ut til, eller eventuelt bare betale renter i noen år. Jeg ville tatt en prat med en rådgiver i banken du har et kundeforhold til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...