Gå til innhold

Oculus Rift fungerer svært dårlig til spill


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp kjøpt meg en Oculus Rift CV1 og har en del problemer med å bruke den

 

1. Jeg opplever at grafikken er svært "blurry". Særlig i spill som War Thunder og DCS World. Jeg sliter veldig med å lese tekst på skjermen samt se detaljer. Det blir da svært vanskelig å se om de prikkene langt borte er venn eller fiende. Jeg har prøvd å pusse linsene samt finne "Sweet spotten" på hodet, men dette hjelper bare minimalt.

 

2. Jeg sliter også med dybdesynet. Jeg vet at noe av hensikten med Oculus Rift er at den simulerer avstand slik at man må fokusere øynene hvis man skal se objekter på nært hold. For meg er dette ekstremt irriterende da det er veldig sliktsomt, samt at det gir hodepine og svimmelhet etter bare noen minutter.

 

 

Er det noen som har opplevd det samme, og som har forslag til hva som kan gjøres for å bedre dette?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VR, ihvertfall i første generasjon, er rimelig avhengig av spill som er tilpasset mediumet. Det er ikke skjermer som kan sammenlignes med vanlige monitorer når det gjelder skarphet og fokus. Tekst er typisk ting som fungerer dårlig om ikke spillet er spesielt utviklet/tilpasset VR. Jeg har ikke forsøkt noen av spillene du nevner, men jeg mistenker at de ikke er spesielt godt egnet for VR.

 

Ellers er det veldig avhengig av at brillene er perfekt tilpasset og innstilt - 'sweet spot' er basert på cm, om ikke mm.

 

Med de riktige spillene/demoene/opplevelsene så er VR en utrolig bra opplevelse - men nei, det fungerer ikke kjempegodt for alt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...