Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bremser foran lager lyder


Anbefalte innlegg

Hei, har bremser foran som lager lyd.

 

* nye skiver og klosser

*glidepinner smurt opp

*navene er renset og smurt med kobberpasta

*baksidene av klossene er smurt med kobberpasta

*kalippere er rengjort og renset, festebrakettene i kalipper er smurt med kobberpasta.

*Har ikke bremseskjold.

*Lyden slutter ganske mye om j.eg svinger litt mot venstre

*det er ikke hjullager.

 

lager lyder som om noe skraper, å med overkant av 70mil kjørt, er det ingen merker på skivene. Lager veldig grov lyd.

 

 

Er det noen som har noe tips til hva det kan være? Rengjort bak skivene også. Skivene er vel og merke veldig løse mot navet, har ingen sett-skrue i skiva, da det aldri har vært det.

*Lyden slutter ganske mye om j.eg svinger litt mot venstre

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan har du konkludert med at det ikke er hjullager?

 

Hvis det er roterende skrapelyd må du bare se etter ting som roterer og som kan gå inntil noe.

 

1) fordi lyden begynte når nye skiver på på

2) Fordi de er på begge hjul - når jeg har skifta hjullager ene siden foran for 1mnd siden, men ikke høyre

3) Fordi jeg hører forskjell på hjullager og denne lyden

4) liten vibrasjon og lyd som stammer fra bremseskive - klosser - stempel.

 

Hadde møkka oppe igår igjen, å det virker som om stemplene sitter ganske godt. Pressa ut stempla med pedalen så langt jeg turte, å pressa de inn med 2 dekkspaker på en kloss. Måtte sette meg ned å bruke foten som medhold.

 

250kr pr stempel, men er det noe mas å bytte? Bare presse ut gammel ,presse inn ny? 

Lenke til kommentar

Det er som regel ikke stemplene som er problemet men tetteringen eller hva jeg skal kalle det. Den gummiringen som tetter mellom caliper og stempel. På noen calipere kan støvhetta også gjøre at stempel setter seg fast. De pakningene koster som regel ikke mange kronene. Stemplene kan du polere.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Det er som regel ikke stemplene som er problemet men tetteringen eller hva jeg skal kalle det. Den gummiringen som tetter mellom caliper og stempel. På noen calipere kan støvhetta også gjøre at stempel setter seg fast. De pakningene koster som regel ikke mange kronene. Stemplene kan du polere.

 

Jeg må trekke forrige uttalelse. Tok en titt igår. Stemplene så fine ut, pressa de ut, smurte med bremsevæske og pussa klosser og smurte alt annet. Satt på dekket, da jeg merket det var løst etter at mutterne var stramma. Jeg har bytta kyllingbein, bærearm /m kule og jeg bytta hjullager for 3mnd siden. Enten er det slark i lageret eller så er det bærekula. Slark ut og inn og til siden,men bilen var på bukk så blir litt feil å konkludere med bærekule.

 

Har et ekstra hjullager, så skrur av navet og leverer det til pressing.

- andre siden lager fortsatt lyd, uten slark.. Der kan jeg jo ha riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...