Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Oppdatere firmware på Tiny Audio C3


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nokon som kjenner til oppdatering for Tiny Audio C3? Installerte DAB-adapter til ei i familien og den hadde nyere firmware enn den eg har - har lyst til å oppdatere min. Har leita etter ei heimeside for Tiny Audio, men finn ingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har jo en USB kontakt. Det er jo opp til TTmicro om dem gidder å bidra med firmware oppdateringer. Det er et norsk selskap som står bak navnet Tiny audio m.m.

Når er selskap har så ekstremt vanvittig omsetning som TTmicro , så spørs det om dem gidder å yte noe ekstra service.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trudde TTmicro.no var ei forhandlar side og ikkje heimesida til firmaet. Hm - rart dei ikkje tilbyr nokon form for support. Får sjå om det endrar seg. Takk for innspel!

Dem står bak flere merker (Pinell m.m.) innen DAB til bil og hjem. De lager spesifikasjoner og Kina produserer.

Såkalt designet i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fant du noen løsning på dette? Mitt Tiny Audio C3 fungerer svært dårlig.

 

Adapter er montert i følge bruksanvisningen, men jeg har kun dekning inne i byen og ca. en mil utenfor. Jeg har forsøkt med tre forskjellige antenner. Den er montert på passasjersiden av frontruten, under solskjermingen (det mørke partiet på glasset). Det er ikke varmetråder i ruta. 

På signalstyrke ligger jeg på det beste på rundt 36. Jeg bor bare en kilometer unna nærmeste sender. 

Kjører jeg ut av byen mister jeg ganske fort de kommersielle kanalene , og litt lenger unna forsvinner NRK også. 

Min kone har en fastmontert Kenwood-spiller som støtter DAB. Hun har en Blaupunkt-antenne som også sitter i frontruta, men hennes står på midten, rett bak speilet. Hun har dekning hele veien der mitt adapter ikke har signal, det står til og med «strong» hele veien.

Hva er galt med mitt oppsett? Det kan ikke være antennen, jeg har forsøkt tre forskjellige… Er Tiny Audio C3 et svakt adapter?

Jeg ser at jeg på f. eks P4 har rødt symbol på S/F (Service Following), mens på NRK er det hvitt symbol.

Jeg var hos forhandler i dag og de bekrefter at alt er riktig montert, men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får signal. De mente at ruta kunne ha noe spesielt i seg. Jeg dro deretter til Opel og de sier at det ikke er noe i glasset på denne modellen. 

De mente at glassantenner rett og slett ikke var bedre og anbefalte utvendig antenne. Da synes jeg det er rart at min kones glassantenne fungerer utmerket.

Det eneste jeg nå ikke har gjort noe med, er selve adapteret. Kan det være gammel firmware på dette? 

Den viser dette:

Modell: DTR.769
Versjon: TINY_V8.5
Dato: 2016-11-01
DSP: V0.5.0 (R6269)
FONT: 1.01

Min opplevelse med Tiny Audio C3 og DAB har til nå  vært en trist affære, og radio over mobilt bredbånd virker å være løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...