Gå til innhold

Dressko/pensko til konfirmanter med "små" føtter?


Anbefalte innlegg

Jeg har to(!) konfirmanter til våren. Det er en kjent sak at konfirmanter gjerne er i sterk vekst og fort kan vokse fra sko og dress så snart konfirmasjonen er ferdig :p Jeg leter derfor etter rimelige dress sko. Noe som i seg selv ikke er en enkel sak. I tillegg så er de ikke spesielt store av vekst, så de bruker sånn ca hhv 38 og 39 i sko. Han ene hadde ett par sko i størrelse 40 (joggesko) som passa greit og, så da vi var på Sparkjøp i dag, to vi sjansen på å kjøpe ett par sko i størrelse 41 til ham, da de var tomme for 40. Disse viste seg å være størrelse enorm. Gubben som vanligvis bruker 43, fikk de på seg. Har målt foten til han som er størst til 24 cm. Surfet litt rundt på nett og fant disse som jo var rimelige og kjekke til annet bruk en akkurat dress også. Men det står at fotstørrelse (ikke størrelse inni skoen) skal være 25.1 i 39 o 25.4 i størrelse 40. Det vil sikkert si at skoen allerede har 1-1.5cm å gå på i forhold til fot allerede. Dermed vil jo sønnens føtter svømme i alle "herrestørrelser" som jo starter på 40?

Noen som har hatt konfirmanter og funnet noe løsning på dette? Barnesko er jo gjerne litt barnslige til en konfirmant. Gutta skulle gjerne hatt brune sko og, da de har tenkt seg blå og marine dresser og dette er stilig til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HM er en livredder for barnefamilier.  :) De vil nok raskt vokse ut av skoene sine. At kvaliteten ikke holder mål over to års jevnlig bruk er dermed greit. Kjøpte selv dyre pensko når jeg var (for) ung, to størrelser for stor. Fylte dem med enten ullsokker, eller to til tre(!) par bomullssokker (ikke ubehagelig, forøvrig). Vet også at det finnes såler for å "fylle" skoen.

 

Alternativ 1, 2, 3 og 4.

Lenke til kommentar

Hvordan er HM sine sko i størrelsen da tro? Skoene starter jo fortsatt på 40 og gutta har jo ikke så store føtter akkurat. Ja jeg regner med de raskt vokser ut av de. Derfor er det jo litt voldsomt å kjøpe sko til 1000 kr hver når de kanskje bare får brukt de det året i verste fall. Og i tillegg var jo for eksempel de på det første alternativet du viste faktisk ganske fine. Spørsmålet er om de er like enorme i størrelsen som Sparkjøp sine var. Gutta mine er nemlig også ganske korte og tynne, og da ser det idiotisk ut med svære langbein føtter :D

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...