Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

dårlig blodsirkulasjon


heblilla

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er veldig fysisk aktiv, og derfor plager det meg at jeg i løpet av de siste åra har fått mere og mere vonde bein. Litt av problemet er isjasnerven som er i klem, men da skal det visst bare stråle ned i ett bein og ikke i begge. Et annet problem er åreknuter i det ene beinet, men det er lett å skille de smertene fra de andre, da de har vært der før problemene med dårlig blodsirkulasjon oppsto.

 

Det jeg lurer på og som jeg skulle ha spurt legen om (i tillegg til 10 andre ting jeg skulle ha spurt legen om) er: Finnes det tabletter som fikser problemet og fjerner smertene?

 

Jeg har hørt om Aspirin at små doser hver dag kan ha en forebyggende effekt på hjerte og kar-systemet fordi Aspirin er blodfortynnende. Jeg har også lest at det ikke anbefales med små doser Aspirin for dem som ikke allerede har hatt sykdomsepisoder i den retningen. (fordi det er skadelig for magen)

 

Ja, jeg vet, legen er den beste å spørre om helseråd, har ikke vært hos legen på snart ett år.. men kanskje noen her vet litt om disse tingene? Det skader i hvert fall ikke å spørre.

 

Altså : Finnes der et medikament som hjelper mot dårlig blodsirkulasjon?

 

Og: Kan små mengder Aspirin hjelpe mot dårlig blodsirkulasjon?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ja og ja.

 

Men dette må veies mot en hel rekke andre faktorer som; om dine foreldre hadde hjerte- og karlidelser til; om hvilken livsstil du har. Og så alt der mellom.

Dette er ikke noe man kan ta på et forum. Sorry, men du må ta det med legen, og som sagt, det finnes hjelp å få, men du må nok yte mer enn bare å svelge kjemikalier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...