Gå til innhold

10 år sammen, 3 år gift jubileumstur


olavgb

Anbefalte innlegg

I år 23.august feirer vi dobbelt jubileum, da vi på denne dagen har vært sammen i 10 år og gift 3 år (giftet oss på 7-årsdagen vår). Ønsker i denne anledning å feire oss selv ☺

 

Men vi er ikke spesielt reisevant, så vet ikke helt hvor vi burde dra. Tenker enten innenlands eller en europeisk storby. Vi er ikke av den typen som drar ut på utflukter for å se på ting og tang som f.eks. museer og monumenter. Vi liker best å slappe av på hotellet eller dra på et kjøpesenter på dagtid, for så ut for å bli underholdt på kvelden. Underholdning kan f.eks. være kino, konsert eller noe ala wallmans i Oslo.

 

Ettersom vi når denne tiden kommer har minstemann på ca 1/2 år tenkte vi å ikke bruke mer enn 2-3 dager. Vi har ikke satt noe budsjett, men vil selvfølgelig holde det innenfor rimelighetens grenser ☺

 

Dersom det er noen hoteller som har boblebad på rommet hadde dette vært et stort pluss, da dette er noe kona har ønsket å finne i mange år, men er ikke et krav, vanlig badekar er godkjent det også.

 

Mvh Olav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjettet er avgjørende. Stort budsjett.  London, Paris, Brussel (som nevnt), Roma, Barcelona.

Lavt budsjett. Køben, Riga, Polen (Poznan, Gdansk er steder jeg har besøkt der.) Det går an å gjøre det dyrt der også...

 

Hvis dere ønsker å slappe av på rommet/hotellet så ikke vær kjipe på hotellprisen, men gå for en business- eller suiteoppgradering.  Å vasse i kofferter og bruke senga som sofa er kjedelig.  Det eneste hotellet jeg har vært på hvor jeg har hatt boblebad på rommet var i Viborg i Danmark, men der er det altså ikke mye annet å finne på...

Lenke til kommentar

Hmm, av de alternativene så tenker vi nok heller blant de litt billigere stedene. Så kan vi heller øke litt på rom standarden ja.

 

Det er ikke den typiske "gammeldags romantiske" stilen utpå landet eller i gamle byer vi er ute etter, vi vil heller ha et litt moderne hotell med en liten anelse luksus i byen.

 

Hvis vi skal si noe budsjett så kan vi kanskje si noe rundt 5-7000kr for hotell og reise.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Et konkret forslag.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men Norwegian flyr til Riga fra OSL og Wizzair fra Torp til Riga..

 

Flybilletter fra 1000,- pp t/r (velg dager med omhu og vurder bagasjebehovet).

Vi har bodd to ganger på Radisson Blu Latvija.  Det beste er å bestille rett på sidene til Radisson.  Business-rommene har grei størrelse med separat sittegruppe og ligger i de øvre etasjene.  Gym og svømmebasseng er av god standard. SPAen er dyr.  Pris pr natt ca 175€.  Taxi fra flyplassen 10-15€. Ikke stress med buss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...