Gå til innhold

Erfaringer med investormøter


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg skal snart i møter med produsenter for å vise fram ideen min. Er det noen som har erfaringer med slike møter? Hva var det viktigste du kunne forberedt deg på til møtet osv. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å gå på youtube å se noen episoder Dragons' Den, gir deg en relativt god feeling på hva de vil fokusere på. 

 

Tenk salg, marked, IP-beskyttelse, tall, hva differensierer din idé ifht konkurrentene, hvem er konkurrentene, hvor enkelt kan din løsning kopieres. ++++++

Lenke til kommentar

Jeg skal snart i møter med produsenter for å vise fram ideen min. Er det noen som har erfaringer med slike møter? Hva var det viktigste du kunne forberedt deg på til møtet osv. ?

 

Håper dette gjerne kan hjelpe deg. Du kan ta kontakt på PM om du ikke er så heldig på møtet ditt. :)

 

- Alt av nummer (direkte og inndirekte kostnader, transport, marketing, arbeidere)

- Hvordan vil du styre pengene, hvor mye tror du at du kommer til og tjene innen X tidsramme, hvorfor kommer du til å tjene X penger så fort/tregt. 

- Cashflow - hvor mye tjener du på dette, og hva tjener dem. 

- Er ditt produkt noe som allerede er ute på markedet, hvorfor er ditt bedre? 

- Vær så rolig som mulig. Folk med penger er som regel flinke menneskekjennere, om de lukter desperasjon er det en stor nedtur. Pust greit, snakk rolig og vær profesjonell.

- Om noen tar interesse og kommer med et tilbud, ikke la dem vente for lenge. Om det er flere investorer under samme tak og det er bare en som byr seg, så er det han som styrer showet. En investor kan fort ombestemme seg, det er ingen avtale før alt er signert.

- Ha lidenskap. Vis at du brenner for dette og at du vet at det kommer til å gå bra. 

-  "Hvordan vil du gå fram om du ikke får hjelp av oss/meg?" Vær forberedt.

- Kle deg godt. Kommer du i joggebukser så hadde jeg ikke brukt 5 kroner på deg. 

Endret av Bad Dog
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...