Gå til innhold

Tastaturfunksjon (holde knappen nede, uten å bruke fingern)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen har noe forslag til tastatur eller software (eller programmeringsspråk evt) hvor jeg kan få til en slik funksjon:

 

Dersom jeg skal holde nede en knapp i for eksempel 10 sekunder, så vil jeg at det skal være slik at jeg bare trykker knappen ned og slipper knappen, så venter 10 sekunder og trykker ned og slipper knappen igjenn. Slik at jeg kan bruke "2 trykk" isteden for å holde knappen nede med fingrene i 10 sekunder, for dermed å belaste armen mindre (skade). 1. gang jeg trykker knappen registreres knappen som nedtrykket. 2. gang jeg trykker knappen registreres den som sluppet.

 

Har noen noe forslag til hvordan en kan få til en slik funksjonalitet, helst bare på et par knapper og resten normale, er dette en funksjon en kan velge på såkalte "programmerbare" tastaturer?

 

Takker for innspill, og beklager dersom spm er stilt før eller dette er feil forum var usikker på hva jeg skulle søke etter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^Stick keys er noe helt annet. Faktisk motsatt.

Jeg kan det på mitt Logitech-tastatur ved å lage makroer, men det gjelder kun G-tastene.

 

Trege taster (sticky keys) kunne nesten fungert, men virker ikke som at knappene egentlig registreres som nedtrykket, for eksempel nå satte jeg på trege taster og trykket shift som skal sørge for at bokstaver blir store (dersom shift er nedtrykket, men shift er jo ikke nedtrykket, det er bare slik at windows er obs på at du trykket shift nylig, så om det kommer en eller annen windows kombinasjon så er han klar, men det hjelper ikke meg, dessuten så nektet programmet mitt å godta shift og ctrl etc som knapper for funksjonene jeg ønsket også så trenger noe litt annet tror jeg. Hva mener du med "g knappene" hva er det, kan du bruke dem i spill f.eks og er det mange av dem, evt hvilket keyboard er det du har ?

 

 

edit: ok hadde sånn macro funksjon på musen min (inkludert tastaturklikk, på musen) faktisk tenkte ikke på det men ser ut til å fungere det, takker for macro tips da prøver jeg å finne et tastatur med tastser en kan lage macroer på

Endret av gaymergutt
Lenke til kommentar

 

^Stick keys er noe helt annet. Faktisk motsatt.

Jeg kan det på mitt Logitech-tastatur ved å lage makroer, men det gjelder kun G-tastene.

 

Trege taster (sticky keys) kunne nesten fungert, men virker ikke som at knappene egentlig registreres som nedtrykket, for eksempel nå satte jeg på trege taster og trykket shift som skal sørge for at bokstaver blir store (dersom shift er nedtrykket, men shift er jo ikke nedtrykket, det er bare slik at windows er obs på at du trykket shift nylig, så om det kommer en eller annen windows kombinasjon så er han klar, men det hjelper ikke meg, dessuten så nektet programmet mitt å godta shift og ctrl etc som knapper for funksjonene jeg ønsket også så trenger noe litt annet tror jeg. Hva mener du med "g knappene" hva er det, kan du bruke dem i spill f.eks og er det mange av dem, evt hvilket keyboard er det du har ?

 

Jeg har 12G taster, og de har alle tre profiler. Jeg kan også programmere tastene på musa mi, den også en Logitech i G-serien. Jeg har for eksempel Escape på den ene tasten der.

 

Jeg har Logitech G19. Dette tastaturet selges ikke lenger, men G-tastene finnes på andre Logitech-tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...