Gå til innhold

Konkurransetilsynet varsler nei til fusjon av Telia og Phonero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er lei av at alle gigantene slår seg sammen.

Klar over hvor lite konkurranse det finnes på telemarkedet i dag?

Banzai fikk ikke lov å leve.

Nå har vi kun dupolet Telenor og Telia, samt småselskapene ICE og Hello.

Alle de andre eies av Telenor og Telia.

Talkmore og djuice eies av Telenor. Chess og Onecall eies av Telia.

 

Ikke rart det er dyrt og dårlige datakvoter i dette landet. De gidder ikke å konkurrere. Det er mye lettere å flå kundene. Legg merke til at Telenor og Telia har nøyaktig samme priser på sine mobilabonnement.

Pill råttent system.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Telia (og Chess) har utmerket kundeservice og gode priser sammenlignet med Telenor. Phonero har ræve kundeservice og salgsmetoder og priser som ikke ligner grisen. Phonero er IKKE en aktør som bidrar med å dra prisene nedover. De er ikke en aktør som bidrar til bransje gode navn og rykte. De er kjent for å selge en pris og fakturere en annen. De har en utbredt kultur internt der det loves og lyges.

 

Oppkjøp av Phonero av et så anstendig selskap som Telia (kunne også vært Telenor) ville forhåpentligvis ført til en opprydning i Phonero, og det ville vært til kundenes og bransjens beste. Utvilsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telia og Telenor har nøyaktig samme priser, hvis du sammenlikner deres identiske mobilabonnement.

 

Det er selvsagt enorme forskjeller på andre områder, som å ringe femsifrede nummer, Bank-ID, tilgjengelighet av kundeservice osv. Telia er bedre enn Telenor på mange områder.

 

En ting jeg liker godt ved Telia er at du kan chatte med kundeservice gratis i nettleseren. Telenor krever at du ringer dem på et femsifret nummer. Det er dyrt!

 

Men altså:

Sammenlikn deres mobilabonnement.

De har nøyaktig de samme datakvotene med de samme prisene, til og med 40 GB.

 

De kjører til og med den samme kampanjen, det kunder får 60GB i to måneder!

 

Skulle tro de hadde samme eier...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig i at Telia og Telenor har samme priser altså. Telenor er jevnt over litt dyrere enn Telia, og tar seg god tid før de følger etter når Telia senker prisene. Har selv dyreste mobilt breibånd fra Telia, og da jeg bestilte for 3 måneder siden var Telenor mer enn dobbelt så dyre på de dyreste abonnementene. Ser nå at de er nede på nesten samme pris som Telia, så her har de justert seg, Men de er nesten nede på samme pris. De er fremdeles dyrere.

 

Poenget med posten min var uansett at Telia og Telenor, og deres billigvarianter jevnt over er seriøse aktører, mens Phonero slår seg opp og fram på bekostning av kundene, og det er ikke bra for markedet. Så ingen grunn til å hindre sammenslåing.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Telia og Telenor har nøyaktig samme priser, hvis du sammenlikner deres identiske mobilabonnement.

 

Det er selvsagt enorme forskjeller på andre områder, som å ringe femsifrede nummer, Bank-ID, tilgjengelighet av kundeservice osv. Telia er bedre enn Telenor på mange områder.

 

En ting jeg liker godt ved Telia er at du kan chatte med kundeservice gratis i nettleseren. Telenor krever at du ringer dem på et femsifret nummer. Det er dyrt!

 

Men altså:

Sammenlikn deres mobilabonnement.

De har nøyaktig de samme datakvotene med de samme prisene, til og med 40 GB.

 

De kjører til og med den samme kampanjen, det kunder får 60GB i to måneder!

 

Skulle tro de hadde samme eier...

 

Man kan chatte med Telenor på Facebook (direktemelding). Gratis.

Lenke til kommentar

Telia og Telenor har nøyaktig samme priser, hvis du sammenlikner deres identiske mobilabonnement.

 

Det er selvsagt enorme forskjeller på andre områder, som å ringe femsifrede nummer, Bank-ID, tilgjengelighet av kundeservice osv. Telia er bedre enn Telenor på mange områder.

 

En ting jeg liker godt ved Telia er at du kan chatte med kundeservice gratis i nettleseren. Telenor krever at du ringer dem på et femsifret nummer. Det er dyrt!

 

Men altså:

Sammenlikn deres mobilabonnement.

De har nøyaktig de samme datakvotene med de samme prisene, til og med 40 GB.

 

De kjører til og med den samme kampanjen, det kunder får 60GB i to måneder!

 

Skulle tro de hadde samme eier...

 

Du kan chatte med Telenor via Facebook. :) Så ingen forskjeller det heller. Edit: Så jeg var 20 timer for sen. Men at konkurransetilsynet skal liksom "stoppe" denne fusjonen er latterlig. De har jo bevist at de har ingen vilje til å tvinge teleselskapene til å konkurrere. Enten får de gjøre det skikkelig, ellers får de skifte navn til noe annet. Endret av 00PGAP6H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...