Gå til innhold

Ønsker å låse iPhone til ICEs nett. Hvordan?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hvordan gjør jeg dette? På listen over nettverk kommer:

 

ice.net

ice.net

Telenor

 

Er det rimelig å anta at det første nettet er ICE og det andre er roamingpartner Telia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør jeg dette? På listen over nettverk kommer:

 

ice.net

ice.net

Telenor

 

Er det rimelig å anta at det første nettet er ICE og det andre er roamingpartner Telia?

 

Hmm ja si det. Legger ved to skjermbiler fra min mobil en LG G4. Legg merke til forandringen på nettverkenavnene når jeg bytter fra det ene nette til det andre.

 

Er ikke sikkert du har fått oppgradert sim for og takle Ice sitt nett ennå heller? Spør kundeservice på Facebook de pleier og svare ganske raskt.

post-18011-0-56744300-1488196116_thumb.png

post-18011-0-30010900-1488196133_thumb.png

Lenke til kommentar

skiftet fra ICE til Chess for et par uker siden.......bare pga. trøbbel siden juni 2016......og umiddelbart funker alt som det skal.....spesielt MMS....

Ice er fersk mobilopperatør så Appel sier de må selge ett vist antall Iphone før de vil sende ut automatisk oppsett. Har skjønt på Ice at de håper og få solgt nok Iphone iløpet av året slik at Appel vil legge inn automatiske internett og MMS innstillinger.

 

På Android så virker det stort sett veldig bra med automatiske innstillinger. 

Lenke til kommentar

Trodde ICE på mobil konsekvent benyttet Telia-dekning, og at ICE mobilt bredbånd for routere var noe helt separat?

 

Kan mobiler bruke ICE sine egne basestasjoner, nå?

Ja hvis du ser skjermbildene jeg har postet så ser du at det stemmer. De holder på og åpne nettet sitt nå. Men de kan ikke bruke alle basestasjoner ennå tror jeg. For jeg fikk beskjed om at de holder på og gjøre det mobilebredåndsnettet også tilgjengelig for mobiltelefoni og motsatt om jeg forstod det riktig. 

 

Du kan se R i toppen av dekningsymbolet når jeg er på Telia. 

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar

Medfører det at ICE-routere for mobilt bredbånd kan benytte Telias basestasjoner?

 

Ønsker bredbånd på hytta. Kun Telia har riktig dekning og datakvote, men høy pris.

Bytter gjerne til ICE, men de har ikke basestasjon der.

Nei du kan ikke bruke Telia sitt nett på mobiltbredbånd fra Ice. Men jeg regner med de vil forbedre sin dekning på dette nette i løpet av året. Har selv veldig god mobilbredbånds dekning de fleste steder med Ice men har ikke dekning i det hele tatt på Gautefall i Drangedal. Der har både Telia og Telenor kanon god dekning.

Det vil nok skje mye med Ice sin dekning fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...