Gå til innhold

Linux ubuntu wifi usb


Anbefalte innlegg

Fant ikke ett bedre sted å spørre om dette, så flytt gjerne tråden hvis dette er helt feil.

 

Jeg har en desktop maskin som skal kjøre ubuntu. Problemet er at jeg ikke ønsker å ha en kabel liggende, og derfor må ha en usb wifi dongle. Men hva er det som fungerer best med linux? Ser mange har problemer med dette, så hadde vært fint og fått noen forslag på "plug&play" uten å måtte gjennom ett hav med hacks for å få til nettverket.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er enklere å få svar hvis du snur spørsmålet. Finn noen eksempler som du kunne tenkt deg å kjøpe, link til disse og spør om de virker med Ubuntu.

Det er altfor mange usb wifi adaptere og altfor mange erfaringer til at det finnes et enkelt svar på hvilken som fungerer best.

Lenke til kommentar

Fant ikke ett bedre sted å spørre om dette, så flytt gjerne tråden hvis dette er helt feil.

 

Jeg har en desktop maskin som skal kjøre ubuntu. Problemet er at jeg ikke ønsker å ha en kabel liggende, og derfor må ha en usb wifi dongle. Men hva er det som fungerer best med linux? Ser mange har problemer med dette, så hadde vært fint og fått noen forslag på "plug&play" uten å måtte gjennom ett hav med hacks for å få til nettverket.

 

hvis det er desktop maskin så kan du jo og dytte inn et kort ... stort sett finner linux dette her selv uten at du trenger å gjøre noen ting, sånn har det ivertfall vært for meg. jeg kjøpte f.eks dette her på ebay, og det har fungert fint:

 

http://www.ebay.com/itm/300M-Desktop-Dual-Band-LAN-Wifi-Wireless-PCI-e-PCI-Express-Card-Wlan-Adapter-/262722397144?hash=item3d2b79a3d8:g:iUYAAOSwHMJYLSFK

 

har og dyttet inn noe sånt i linuxboxen min, og det har også kjørt fint:

 

http://www.ebay.com/itm/300Mbps-Mini-Wireless-USB-Wi-fi-Wlan-Adapter-802-11-b-g-n-Network-LAN-Dongle-/332020970672?hash=item4d4dfdf4b0:g:FOAAAOSwo4pYGgfZ

 

når jeg tenker på det, har jeg faktisk ikke vært borte i noe spesielt som jeg kan huske som ikke har fungert greit på linux. nå kjører jeg i skrivende stund 2 billige kinesiske wifi dingser samtidig (et sånt kort som vist og en sånn plugg av et slag) mot routeren (da får jeg bedre fart på nettverket, det er ikke så langt unna å kjøre kabel)

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...