Gå til innhold

god USB skjøteledning eller annet alternativ?


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Heisann, har fått ett lite problem med en feilkodeleser til bil.

 

Feilkodeleseren er en VCDS, her er link til den: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=272546638775

 

Problemet er at jeg bruker en stasjonær pc og den rekker selvsagt ikke til kontakten på bilen som står over pedalene. Når jeg kobler "interface" rett i usb stikk får programmet kontakt med den, men når jeg kobler skjøteledning ( http://www.ebay.com/itm/10m-32FT-USB-Active-Repeater-Extension-Extender-Cable-Lead-USB2-0-/371559332179 ) imellom så virker den ikke, selv windows kommer opp med at en ødelagt enhet er koblet til. (den har ikke vært koblet på bil enda på noen av forsøkene).

 

Kabelen fungerer fint på en annen feilkodeleser jeg har til BMW.

 

Har forhørt meg med selgeren på første link med dette problemet og han foreslår følgende: "Hello. I do not know a compatible extension. Try to use a hub with an external source"

 

Vil dette si en egen strømforsyning på enden av skjøteledning?

 

Noen som har forslag til løsning? Om det blir en ny kabel må den være minst 5 meter, og da er den nok plagsom kort men frykter at kontaktproblemet vedvarer selv da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper vel kun hvis du skal lade mobiler med 4,5 amper (5 volt) slik som Dash changing.

Problemet er vel heller enheten må gi mere strøm f.eks power bank muligens men vet ikke om noe som lar deg overføre data over den.

 

Samme som du setter på switch per 100 meter for TP kabel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aktiv USB kabel, eller en simpel USB hub med ekstern strømforsyning kan fort hjelpe om problemet er at feilkodeleseren ikke får nok strøm.

 

Det er og mulig at feilkodeleseren har en dårlig USB chip, og dermed ikke klarer tolke signalet som sendes når kabelen blir for lang. Da kan det være at en USB hub, som vil gjenskape signalet, er det som skal til.

 

Plasser UsB hub mellom forlengingskabel og feilkodeleseren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...