Gå til innhold

Skal jeg velge toppmodellen til MSI eller Alienware?


Anbefalte innlegg

Toppmodellen til MSI 17 eller toppmodellen Alienware 17

 

MSI 17,3 koster: 35 000,-

Alienware 17,3 koster: 37 000,-

 

"AW er så overpriset, ikke vært pengene" zzzzz...

 

Hvor er fakta?

Du betaler 2000,- mere for den andre pcen, men du får da en litt bedere skjerm og du får med øyeskanner. Personlig bedere og rener design.

 

Innmaten er mye av det samme. Dem begge er rå gaming pc-er! Uansett hvem man velger så får du en rå maskin.

 

Men hvem hadde du valgt? Hvis man først skal kjøpe en PC i den prisklassen så er det ikke 2000kr som avgjør hvilken du hadde valgt. Sikkelig gaming PCe koster!

 

 

 

 

Alienware

 

PROSESSOR: Intel® Core™ i7-6820HK (fire kjerner, 8 MB hurtigbuffer, dynamisk overklokking opptil 4,1 GHz

 

SKJERMKORT: NVIDIA® GeForce® GTX 1080 med 8 GB GDDR5X

 

SKJERM: 17,3-tommers QHD (2560 x 1440) 120 Hz TN-skjerm med antirefleks, 400 nit, NVIDIA G-SYNC-aktivertmed Tobii øyestyring

 

MINNE: 32 GB DDR4 ved 2400 MHz (2 x 16 GB)

 

 

HARDISK: 1 TB PCIe SSD (oppstart) + 1 TB PCIe SSD (lagring) + 1 TB SATA med 7200 o/min 6 Gb/s (lag

 

LINK: http://www.dell.com/no/p/alienware-17-laptop/pd?ref=PD_OC#overrides=n00aw17r410:11~S62317;3~32G2400;8~1TSSD2T

 

 

MSI

 

PROSESSOR: Intel Core i7 (7. generasjon) 7820HK

Firerkjerne

 

MINNE: 32 GB

Maks støttet RAM 64 GB

Teknologi DDR4 SDRAM

Produktformfaktor SO DIMM 260-pin

 

HARDISK: 2 x 256 GB SSD - (M.2) PCIe - MSI Super RAID 4, NVM Express (NVMe)

Sekundært lager 1 TB HDD - SATA / 7200 opm

 

 

GRAFRIKK:

NVIDIA GeForce GTX 1080 - 8 GB GDDR5X SDRAM

Kamera Ja - 1080p

Bilderate

 

SKJERM: 17.3"

LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi LED-bakgrunnsbelysning

Oppløsning 3840 x 2160 (Ultra HD 4K)

Bredskjerm Ja

Bildets sideforhold 16:9

Egenskaper Antirefleks, MSI Matrix Display, MSI True Color teknologi, Vidvinkelvisning

 

LINK: https://www.komplett.no/product/907976/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gt73vr-173-uhd-matt-g-sync#technical-details

post-431563-155063_thumb.png

post-431563-361415_thumb.png

post-431563-75240_thumb.jpg

Endret av Anonymuse Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke så godt til laptop-hardware, men antar MSI har Kaby Lake fremfor Skylake? Står ikke noe om klokkehastighet, men antar prosessoren i MSI er noe bedre.

 

Om julenissen hadde dukket opp hjemme hos meg og spurt hvilken maskin jeg ville ha gratis, så hadde jeg gått for AW pga skjerm med 1440p, gsync og 120 hz.

 

4K er vel og bra, men 1080 strever i "ultra settings" i den oppløsningen dersom spillet er krevende. 

 

For øvrig: Du kan konfigurere harddiskene på Alienware. Velger du "kun" 512 gb SSD og 1TB HDD sparer du 7110 kr. 

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor noen skulle finne på å bruke så mye på en bærbar maskin er utenfor min fatteevne. Men hver sin lyst :)

 

Hadde gått for Alienwaremaskinen da den har 2TB lagring på SSD og 1TB på vanlig snurredisk, som er ganske bra. Og med mindre du har et spesielt behov for mye RAM kan du spare 470kr på å velge 16GB ram istedenfor 32. Alternativet på 16GB er i tillegg raskere. Til spilling vil du ikke merke noe særlig forskjell på 16 og 32GB

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke så godt til laptop-hardware, men antar MSI har Kaby Lake fremfor Skylake? Står ikke noe om klokkehastighet, men antar prosessoren i MSI er noe bedre.

 

Om julenissen hadde dukket opp hjemme hos meg og spurt hvilken maskin jeg ville ha gratis, så hadde jeg gått for AW pga skjerm med 1440p, gsync og 120 hz.

 

4K er vel og bra, men 1080 strever i "ultra settings" i den oppløsningen dersom spillet er krevende. 

 

For øvrig: Du kan konfigurere harddiskene på Alienware. Velger du "kun" 512 gb SSD og 1TB HDD sparer du 7110 kr. 

 

Takk for tilbakemelding. Alienware 17 skal oppgradere til 7th Kaby Lake!! Fikk mail fra produsenten i dag :) kommer for slag med 7th kanskje neste månde allerede. Dem har jo det på 15 modellen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...