Gå til innhold

IBM bytter hovedkontor etter 31 år i Akershus. Dermed må 700 ansatte belage seg på å reise kollektivt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Åpent landskap for alle ansatte". Jeg skjønner ikke at man skryter av det som om det er en positiv ting? Det ender med at de som trenger å konsentrere seg sitter med hodetelefoner meste parten av dagen. Det eneste man oppnår med åpne landskap etter min erfaring er å få skviset flere inne på et mindre areal.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Åpent landskap for alle ansatte". Jeg skjønner ikke at man skryter av det som om det er en positiv ting? Det ender med at de som trenger å konsentrere seg sitter med hodetelefoner meste parten av dagen. Det eneste man oppnår med åpne landskap etter min erfaring er å få skviset flere inne på et mindre areal.

 

Ble flytta fra landskap med 10 til landskap med 50. Tror planen var å få oss til å slutte, det var iallefall det som skjedde. Det er sløsing med dyr arbeidskraft å senke effektiviteten så mye som landskap gjør. Tror minst 30% dårligere er effekten for min del. Ingenting er mer effektivt for meg enn enekontor. I Norge er det arbeidskraft som koster, men sjefene tror det lønner seg å spare på kontorplass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Åpent landskap for alle ansatte". Jeg skjønner ikke at man skryter av det som om det er en positiv ting? Det ender med at de som trenger å konsentrere seg sitter med hodetelefoner meste parten av dagen. Det eneste man oppnår med åpne landskap etter min erfaring er å få skviset flere inne på et mindre areal.

 

Jeg innbiller meg at IBM-folk i Norge ikke jobber så skrekkelig teknisk.

Lenke til kommentar

 

"Åpent landskap for alle ansatte". Jeg skjønner ikke at man skryter av det som om det er en positiv ting? Det ender med at de som trenger å konsentrere seg sitter med hodetelefoner meste parten av dagen. Det eneste man oppnår med åpne landskap etter min erfaring er å få skviset flere inne på et mindre areal.

 

Jeg innbiller meg at IBM-folk i Norge ikke jobber så skrekkelig teknisk.

De må vel konsentrere seg litt når de lager PowerPoint presentasjonene sine? :)

Lenke til kommentar

 

 

"Åpent landskap for alle ansatte". Jeg skjønner ikke at man skryter av det som om det er en positiv ting? Det ender med at de som trenger å konsentrere seg sitter med hodetelefoner meste parten av dagen. Det eneste man oppnår med åpne landskap etter min erfaring er å få skviset flere inne på et mindre areal.

 

Jeg innbiller meg at IBM-folk i Norge ikke jobber så skrekkelig teknisk.

De må vel konsentrere seg litt når de lager PowerPoint presentasjonene sine? :)

Mye å tenke på i PP, feks hvilken overgang man skal velge på neste slide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Åpent landskap" eller "Free seating"... A-menneskenes tyranni :D

 

I praksis betyr det at morgenfuglene har fast plass, og slappinger som meg, må snu i døra og ta "gjemmekontor" eller finne en ekstremt dårlig plass ingen vil ha.

F.eks. rett ved printer-rommet eller der alle synes det er greit å stå å diskture/le/skravle høylytt.

:)

 

At det er smart å ha slike arbeidsplasser for noen av oss som skal kode "mission critical applications" er det vel bare blårussen som skjønner.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kunne de ikke isteden vist litt lederskap og flyttet hovedkontoret ut av Oslo-gryta? Velkommen til Drammen for eksempel! Hvordan skal man få bukt med sentraliserings- og trafikk-problemer når alle de store selskapene, offentlige så vel som private, klumper seg sammen i Oslo sentrum?

Lenke til kommentar

Kunne de ikke isteden vist litt lederskap og flyttet hovedkontoret ut av Oslo-gryta? Velkommen til Drammen for eksempel! Hvordan skal man få bukt med sentraliserings- og trafikk-problemer når alle de store selskapene, offentlige så vel som private, klumper seg sammen i Oslo sentrum?

 

Jeg kan komme på en god grunn for i alle fall private selskaper å forbli i Oslo gryta i stedet for Drammen. Mange av de ansatte ville byttet jobb. Tar jo omtrent en halvtime med tog fra Lysaker ut til Drammen, og skal man kjøre bil og bor øst for Oslo så vil man fort få 2 rush å komme seg igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...