Gå til innhold

Så dyr blir trolig iPhone 8


Anbefalte innlegg

 

Dette er altfor dyrt for en telefon som er utdatert innen året er omme og som byttes ut innen 2 år. Det er 6,000 kr per år for en telefon.

I oktober i år vil jeg ha hatt min Iphone 5 32 GB i 5 år. Betalte vel rundt 5500,- kroner(?) om jeg ikke husker feil. Altså etter 5 års bruk vil denne telefonen ha kostet meg 1100,- kroner i året. Tror jeg kanskje bytter den ut nå i år, men om jeg bestemmer meg for å kjøre på med ett år til vil prisen per år være i overkant av 900,- kroner

Spekulasjonene går ikke på at telefonen vil koste 5500.AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er altfor dyrt for en telefon som er utdatert innen året er omme og som byttes ut innen 2 år. Det er 6,000 kr per år for en telefon.

Slapp av, du kommer til å knuse den før den rekker å bli utdatert.

 

Jeg har hatt mobilen min i over 2 år. Den er ikke knust. Om jeg hadde hatt en iPhone hadde nok ikke den vært knust heller.

 

Har jo hatt mobiltelefoner med OLED-skjerm i flere år, men de har aldri vært så dyre.

OLED er dyrere, men det er vel snakk om et par dollar.

Lenke til kommentar

Det er uansett ingen sammenheng mellom byggekostnader og utsalgspris. Man bygger så billig man får til og selger så dyrt man kommer unna med.

 

Når produsentene påstår noe annet er det bare for å komme unna med mer. Husk at Apple har marginer på godt over 50% på alle iPhone, de kan helt fint svelge prisen av både mer lagring og dyrere skjerm om de vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette er altfor dyrt for en telefon som er utdatert innen året er omme og som byttes ut innen 2 år. Det er 6,000 kr per år for en telefon.

Apple er mestere på oppdateringer. Allerede noen dager etter at en oppdatering er presentert, kan ALLE laste den ned. Dessuten supporterer Apple telefoner som ser fire, fem år gamle.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hmmm... Men går det an å få slettet absolutt alt personlig data fra en mobiltelefon f.eks. iphone så man tør å selge den? Noen burde laget en guide på hvordan å gjøre det. Hvis det er mulig å være sikker så blir det kanskje en iphone på meg, men bare hvis jeg kan selge den trygt videre når neste modell kommer ut. (Hittil har jeg nemlig spart på alle mobiltelefonene mine siden 1998, utenom de som har forsvunnet under flytting.)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Gå til innstillinger, generelt, nullstill og velg "slett alle data". Ferdig.

Ok. Jeg fant imidlertid denne guiden https://support.apple.com/no-no/HT201351

 

Men jeg skjønte ikke punkt 8.

 

"Kontakt operatøren for å få hjelp til å overføre tjenester til en ny eier. Hvis du ikke bruker et SIM-kort sammen med enheten, kan du kontakte operatøren for å få hjelp til å overføre tjenesten til den nye eieren."

Lenke til kommentar

Prisene på mobiltelefoner har virkelig begynt å bli ganske stive. Greit nok at det er små datamaskiner, men det er jo ikke som at en driver tung videoredigering eller lignende på mobilen. Har nesten utelukkende gått for toppmodeller til nå, men tror det kommer til å bli en "kina" mobil på meg neste gang..

 

Rettelse: prisen på premium telefoner er blitt stive. Går man for f.eks Oneplus eller noen andre meget habile telefoner så vil prisen ligge på et mye mer overkommelig nivå. Ikke vet jeg hva de dyreste tar betalt for, men en ting er sikkert og det er stort det er noe jeg ikke verdsetter høyt nok til å betale mer for.

Lenke til kommentar

 

Prisene på mobiltelefoner har virkelig begynt å bli ganske stive. Greit nok at det er små datamaskiner, men det er jo ikke som at en driver tung videoredigering eller lignende på mobilen. Har nesten utelukkende gått for toppmodeller til nå, men tror det kommer til å bli en "kina" mobil på meg neste gang..

 

Rettelse: prisen på premium telefoner er blitt stive. Går man for f.eks Oneplus eller noen andre meget habile telefoner så vil prisen ligge på et mye mer overkommelig nivå. Ikke vet jeg hva de dyreste tar betalt for, men en ting er sikkert og det er stort det er noe jeg ikke verdsetter høyt nok til å betale mer for.

Jeg vet ikke om jeg hadde byttet økosystem for å spare noen tusen. De fleste er idag ganske "dypt" inne i et økosystem og det er ikke uvanlig at hvis man er i en "iphone" gjeng at alle bruker imessage og man blir "inkompatibel" hvis man bytter plattform.

 

Slutt å dra Androidmobiler inn i diskusjoner om iphone.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...