Gå til innhold

Case mod av xbox...


Anbefalte innlegg

Det var et lite prosjekt jeg hadde tenkt på en god stund, i første omgang, la jeg på artic silver 5, på cpu og gpu, så voltet jeg ned 70mm vifta til 7v, kjøpte ny gpu vifte 21 db, som kjøres på 5 v.

 

Xbox en er lakkert som, (bla ned til midten sånn ca, se posten av "Moridin" X`en er lakkert grå metallic) DENNE HER så har jeg "revet" ut X logoen og skrudd fast en gjennomsiktig sumbeam 80mm vifte med blå leds :), på 5v med regulerbar motstand, som er skrudd akkurat sånn at den starter av seg selv når jeg skrur på boxen... Resultetet ble jeg veldig fornøyd med, det tok jo selvsagt litt tid, men var absolutt verd det..

 

Men det er fremdeles en ting som gjenstår, og det er å bytte ut den "grønne led" over power knappen på fremsiden av boxen til blå led, se HER for litt mer info... Saken er at jeg ikke får tak i slike 3mm led(lys dioder) noen sted i butikker (el kjøp, expert, "radio tv forum" tv verksted`er osv)..

 

Så da lurte jeg på om noen her hadde en ide for hvor jeg kan få tak i slike 3mm led`s, om ikke noen butikker, så er en web adresse til en leverandør, helt greit, slik at jeg kan få bestillt de lysdiodene, snarest..

 

Men, det med artic silver og nedvoltinga av viftene er noe jeg anbefaler på det sterkeste for alle som har xbox, og er IRRITERT over den sinnsyke 40x40mm gpu vifta som er den værste i grunn, men det hjelper med å volte ned 70 mm vifta også..

 

Her er hvordan volte ned:

 

For å få 7v: koble den gule ledningen på molex-plug til rød ledning på vifta og svart på vifta til rød på molex-plug

 

Får 5v: koble den røde ledningen på vifta til rød på molex-plugg og svart på svart

 

Håper noen har en ide for hvor jeg kan få tak i slike 3mm lys dioder..

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lysdioder har de i fleng på www.elfa.se

Fant på www.elfa.se

 

under

 

? Optokomponenter

?? Lysdioder

??? Lysdioder diam 3 mm

Visa produktbilder

Æ3 mm, EL 202

Æ3 mm, EL 204

Æ3 mm, EL 264

Æ3 mm, EL 484

Æ3 mm, EL 1224

Æ3 mm, EL 1254

Æ3 mm lysdiod med flat topp, EL414

Æ3 mm, EL30-01

Æ3 mm vit lysdiod

Æ3 mm, GL3xx8

Æ3 mm, HLMP xxxx

Æ3 mm, L934

Æ3 mm, Mxx 3378

Æ3 mm, TLxx 4400

Tvåfärgad lysdiod Æ3 mm

Tvåfärgad lysdiod Æ3 mm

Tvåfärgad lysdiod Æ3 mm

 

men det er jo ti tusen forskjellige her, sku bare hatt 2stk 3mm blå 1000mcd 30mA 3.5v, og 2 stk 3mm rød 500 mcd 30mA 1.8v...

 

fant ikke, disse her, annet enn noen som kostet 1000,-kr, trodde jeg så feil, det gjorde jeg nok også, men hvor finner man vanlige "leds" der...

Lenke til kommentar
Har du bilder av din xbox?

Nei, jeg har ikke bilder.. Har ikke digitalt cam eller web cam... Scanner har jeg heller ikke så, veit ikke helt åssen jeg skal få gjort det... må vel få meg et digitalt cam, snart, så kan jeg få tatt noen bilder og vist frem,.. grå metallic og sunbeam med blått lys er en fryd for øyet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...