Gå til innhold

Angry Birds-skapere vil lære småbarn partikkelfysikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innføring av kalkulator og PC i undervisningen på barne- og ungdomsskole er gjennomført uten konsekvenstenking.

Jeg erfarer at ungene har lav forståelse for grunnleggende matematikk fordi disse "hjelpemidlene" gjør at de slipper å vri hjernen for å komme fram til resultatet.

PowerPoint og fancy layout tar store deler av tiden i klasserommet, og fokus er ofte total feil.

Når jeg spør unger om enkel regnestykker, kan de ofte ikke svare, og sier at det ikke er så farlig fordi de bare kan bruke kalkulator for å finne svaret. Dette lover ikke godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innføring av kalkulator og PC i undervisningen på barne- og ungdomsskole er gjennomført uten konsekvenstenking.

Jeg erfarer at ungene har lav forståelse for grunnleggende matematikk fordi disse "hjelpemidlene" gjør at de slipper å vri hjernen for å komme fram til resultatet.

PowerPoint og fancy layout tar store deler av tiden i klasserommet, og fokus er ofte total feil.

Når jeg spør unger om enkel regnestykker, kan de ofte ikke svare, og sier at det ikke er så farlig fordi de bare kan bruke kalkulator for å finne svaret. Dette lover ikke godt.

 

Du kan ha noen poenger der, men denne artikkelen handler om noe helt annet. Dette er alternativ til helt meningsløse spill som barna spiller på sin fritid. Jeg har senest forsøkt Big Numbers fra We want to know. Det fungerer som bare f.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...