Gå til innhold

Da var det gjort! 300D


Anbefalte innlegg

Har gitt UPS en ny sjanse... bestilte 2 linser (sigma 24mm f1,8 og Canon 70-200mm f2,8L USM+ 2 stk UV filter) samt batterigrep til 300D igår, samlet pris ca 12.700,- etter en kurs på 6,80 inkl frakt og mva, så gjennstår det å se om UPS klarer å levere like raskt i norge som til norge... strøk denne gang hjemmetelefon nr og lot kun mobil nr stå oppgitt, så får vi se... sakene er allerede sendt til norge, så om jeg er heldig er det her innen helgen... krysser fingre nå!

 

spendt hobbyfotograf som storkoser seg med digital speilrefleks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
300D med objektiv: 999$ = 6.893,10 kr = 8.547,44 kr inkl norsk mva.

Frakt 72 $ = 489,9 kr

 

Totalt skulle dette bli 9.037,34 kr. Mulig at de tar gebyr til fraktfirmaet (ca. kr. 130,-i følge Euroboy_bgo). Det skulle uansett bli 9.167,34 kr fiks ferdig hjemme hos meg.

Det blir nok litt dyrere enn da du også må betale moms på frakt og evnt. gebyrer.

Lenke til kommentar

RE: Garanti...

 

Jeg spurte litt rundt hos B&H og fikk følgende svar på sp.mål om 300D og garanti:

 

"B+H is an authorized Canon USA dealer for the digital products we sell. We do not sell grey market digital products, nor offer an international warranty option.

 

A "USA" warranted item may be repaired in any manufacturer's

authorized service facility worldwide if the item required in-warranty service.

 

For product sold out side the United States, please check with the manufacturer locally, to see if they will honor the USA warranty. This is entirely up to the discretion of the manufacture in question and out of the control of B+H.

 

All product is new and covered by the manufacturers original warranty. B+H does not sell REFURBISHED or re-boxed product as new.

 

Mack extended warranties can cover a camera overseas. This warranty is an extension of the manufacturer's normal warranty on the equipment for an additional period of (3) or (5) years ( depending on your item ) from date of purchase. It is available on the camera's product page as a recommended accessory.

 

For International Inquires, contact [email protected]"

 

---EOF----

 

Jeg må si jeg er litt usikker på om jeg skal bestille eller ei.. vanskelig hvordan man skal tolke denne garantien...

 

Særlig denne biten:

 

"For product sold out side the United States, please check with the manufacturer locally, to see if they will honor the USA warranty. This is entirely up to the discretion of the manufacture in question and out of the control of B+H."

 

 

På en annen side så er det jo nesten 3000,- å spare etter at mva og frakt er betalt!

:dontgetit:

Lenke til kommentar

OK. Det visste jeg ikke, men burde vel regnet med det (alt skal jo skattelegges i Norge :-) )

 

Hovedgrunnen til at jeg bestilte i USA er ikke at jeg sparer noen kroner, men det faktum at kameraet med objektivet ikke er å oppdrive i Norge, og det vil antagelig ikke komme hit heller før Nyttår !

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Har sikla litt på et canon 300d selv.Er d noen som vet hvordan d er med garantier osv.når du kjøper d feks.i USA?Har kikka på et og der skulle de ha 8500kr med frakt.Synes da dette høres bra ut.Har også vært å spurt i butikkene her,men ingen har fått de enda.Dumt synes nå jeg.Tenkte jeg kunne få kjøpt en fin julepresang til meg selv i år.

Lenke til kommentar
Hei alle!

 

Har sikla litt på et canon 300d selv.Er d noen som vet hvordan d er med garantier osv.når du kjøper d feks.i USA?Har kikka på et og der skulle de ha 8500kr med frakt.Synes da dette høres bra ut.Har også vært å spurt i butikkene her,men ingen har fått de enda.Dumt synes nå jeg.Tenkte jeg kunne få kjøpt en fin julepresang til meg selv i år.

IKKE les posten før du poster lissom... :thumbup:

Lenke til kommentar

Mitt innlegg er ikke noen argumentasjon...bare en erfaring som jeg så gjerne deler med dere andre her. Poenget mitt er " take care ". Glem ikke tollen som kommer i tillegg 24% som må betales okke som !

 

Lykke til til dere som måtte prøve utenlands import.

 

Min erfaring var med Infinity Cameras, hvor jeg ikke kommer til å handle flere ganger....selv om jeg tilslutt fikk varen jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Selvsagt må man være forsiktig. En enkel forholdsregel er å sjekke andre kjøperes erfaringer. Infinity cameras kommer ikke spesielt gunstig ut her, selv om de er rimelige: http://www2.dealtime.com/xPC-Canon_Digital...S_300D~S-2~PG-1 Mange nettbutikker sender ikke utenlands, så man må finne en god pris hos en velrennomert butikk som sender til Norge. Ellers er det viktig å sjekke konkret varepris mot norsk pris. F.eks. kan de lønne seg å kjøpe EOS 300D USA, mens 10D ikke er spesielt rimelig. Moms (ikke toll) kommer i tillegg til totalprisen (varepris + frakt).

 

Frode Sv.

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det helt klart... i følge tollvesenet, er det IKKE toll på varer kjøpt i land som har handelsavtale med Norge, som feks USA.

 

Det tilkommer derfor kun mva (moms er ett begrep som er gått ut for mange år siden) på 24% på den totale kjøpesummen, inkl frakt og muligens ett ekspedisjonsgebyr eller innførselsgebyr som feks UPS tar for å klarere pakken.

 

Det er såvidt jeg har hørt ett lite usikkerhetsmoment hvorvidt man beregner mva på pakker til en verdi av under 3000,- kr eller ikke (noen sier 1000,-)

Lenke til kommentar
Bare for å gjøre det helt klart... i følge tollvesenet, er det IKKE toll på varer kjøpt i land som har handelsavtale med Norge, som feks USA.

Um - hvor har du det fra? Jeg klarer ikke å finne det tollfritaket du nevner på tollvesenets egne sider (www.toll.no), og jeg har da alltid måtte betale toll på varer jeg selv har innført.

 

 

En annen ting; Vet du om du får med en universell batterilader? Eller en som kun kan brukes på 110 volt? Litt trist om du må vente en ekstra uke på batterilader. :(

 

 

- grå -

:xmas:

Lenke til kommentar

Her finner du tollfritaketbeskrevet. Det er jo forskjellige regler for forskjellige varegrupper, så om du har betalt toll for importerte varer tidligere, så har vel ikke det vært kamerautstyr?

 

Det skal være en universell lader(110/220 volt), men du må selvfølgelig kjøpe en kontaktovergang, eller bytte den ledningen som går fra støpsen til lader (den er løs)

Lenke til kommentar

På siden under kan du lese om fortolling via Internett

 

http://www.toll.no/index_emne2.htm

 

fra denne siden er følgende sakset:

 

Hvordan kan jeg på forhånd finne ut hvor mye jeg skal betale i toll og avgifter?

For å få en indikasjon på hvor mye toll og avgifter som må betales kan du fylle inn opplysningen vedrørende fortollingen i skjema på skjermbilde for fortolling. Systemet vil regne ut eventuelle toll- og avgifter som vises i neste skjermbildet. Før du har klikket på godkjenningsknappen kan du endre fortollingen så ofte du ønsker. Men husk så fort du har godkjent fortollingen er det ingen vei tilbake. Du må i så fall ta kontakt med ditt lokale Tollvesen for å få rettet opp feilen.

I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 24% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge.

 

De siste 2 linjene bekrefter at det ikke er toll på varer fra land med handelsavtale.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte noe utstyr fra usa for ca 12 tusen, det var for nesten 8 år siden, men da var det bare moms, ikke toll..

 

Det er også mulig og bruke en post forwarding service ala http://www.myus.com/

 

Da er det mulig og verdifeste produktet veldig lavt, og på den måten betale veldig lite moms, men det er kanskje ikke verdt risikoen, i tilfelle det skulle bli noe tull under transport.

Lenke til kommentar

Alle pakker kjøpt i utlandet der *varens* verdi er over 200 kr. må man betale mva på (på pakke OG frakt)

 

Alle *gaver* i fra utlandet med verdi over 1000,- må man betale mva.

 

Dette gjelder selvfølgeig kun varer/produkter som i tolltariffen er *fritatt for toll*. (Dette gjelder dog de aller fleste varene...)

Lenke til kommentar

KONGE!!! :w00t::w00t::w00t:

 

Kameraet kom til gardemoen i dag morges. Ringte UPS for å høre hvor lang til de trodde det kom ti å ta. Og fikk beskjed om at det burde være der i løpet av dagen. To minutter etter at jeg la på, hørte jeg en lastebil i oppkjørselen og der var kamera. 40timer frakt fra butikken til Løvika forbanna 60 i kristiansand!

 

Yeah! Ta den itbutikken!!!! :thumbs:

Lenke til kommentar
OK. Det visste jeg ikke, men burde vel regnet med det (alt skal jo skattelegges i Norge :-) )

 

Hovedgrunnen til at jeg bestilte i USA er ikke at jeg sparer noen kroner, men det faktum at kameraet med objektivet ikke er å oppdrive i Norge, og det vil antagelig ikke komme hit heller før Nyttår !

Vi får nok noen pakker til i butikken je gjobber i før nyttår. Har dumpet inn noen nå og da. Pr. i dag er faktisk ventelisten vår tom, så neste som skriver seg på, kan vente seg pakken med 18-55 kit når vi får den neste gang.

 

Er ikke så vanskelig lenger, som det var helt i begynnelsen. Prisen er ikke så langt over amerikanske priser heller, når frakt, moms og diverse avgifter er lagt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...