Gå til innhold

trenger hjelp til valg av komponenter til server.


Anbefalte innlegg

hallais!

 

Jeg og noen venner skal spleise på en spill/fil server til rundt 3000/4000 tusen, så lurte jeg på om noen kunne sette opp et forslag? Vi har skjerm, tastatur, mus, og et geforce 2 400 64 mb. Vil gf2 korte duge til 2 cs'servere?

 

Har veldig lite peiling når d gjeller serverkomponenter, så jeg håpet noen kunne hjelpe meg her.

 

Serveren skal kjøres på en 50mbit linje fra lyse!

 

takker på forhånd for svar!

Endret av Krø||e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om cs-server trenger bra skjermkort.

eg hadde en utbyttings intervall på ca 3-4 mnd på tastatur før, rett og slett fordi tastene ble utslitt, sluttet å reagere og fjørene mistet spensten så tastene datt ned uten å komme opp igjen..

1 gig ram til en cs server? er ikke det litt drøyt da?

det er en 50mbits server så, trenger vel ikke så veldig med minne?

Jeg og noen venner skal spleise på en spill/fil server

Du skal ha en filserver(ftp eller http server antar jeg) og 2 cs-servere

Trur at noen kommer til å klage på den pingen med jevne mellomrom :D

Hvis ikke det er sånn bare du og -noen- andre kompiser har passord og brukernavn til å laste ned da.

Lenke til kommentar

Vi skal ha bandwitchlimit på fpt'en/http'en.(Edit: kommer til å ha passord på ftp'en) Den ene cs serveren skal for det meste brukes til pcw'er, den andre skal være public. Vi får se hvordan vi ordner dette, men er det noen som kan sette opp en server til 3000-4000 tusen?

Endret av Krø||e
Lenke til kommentar
helst ein rimelig intel pentium... amd og celeron duger ikkje te server.

:thumbs: .....du har fått sagt dine visdoms ord :love:.....vis jeg har forstått det rett, så bruker broren din en p3 800mhz t server?...en amd kan umulig være dårligere enn den?...men på ein aen side så kostet den jo litt mindre :ermm:

Endret av Krø||e
Lenke til kommentar

Asus P4P800 Da dette yter som et kort basert på intel 875P brikkesettet hvis det har PAT skrudd på

 

1,087.44

 

pc3200 minne Dette holder vel? (btw det er twinmos 512mb cl2.5) Men jeg forutsetter at dette blir oppgradert med 512mb til senere

 

723,44

 

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

 

1,681.32

 

 

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM håper du har flere ;)

 

845.00

 

4 337.20 beklager at jeg gikk over grensa men du kan kanskje degradere prosessor, hd eller droppe hd?

 

Første gang jeg prøver meg på et intel system så jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Hvilket OS skal du ha på boksen?

 

En veldig standard løsning basert på en Barton 2500+ skulle kunne hjelpe deg veldig mye. Minne kan du ikke få nok av. Sjekk demovarer på komplett hvis dere vil spare litt penger,

 

Sakset fra komplett

 

120104 Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR 520 Demo

120496 Seagate Barracuda 7200.7 40GB IDE 455 Demo

116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton 794

115063 TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2 x 2 1910

 

Sum 3679 med disk, 3224 uten disk, 2269 uten disk og med 512 minne

 

 

Dette holder i massevis til deres bruk.

Lenke til kommentar
helst ein rimelig intel pentium... amd og celeron duger ikkje te server.

:thumbs: .....du har fått sagt dine visdoms ord :love:.....vis jeg har forstått det rett, så bruker broren din en p3 800mhz t server?...en amd kan umulig være dårligere enn den?...men på ein aen side så kostet den jo litt mindre :ermm:

ok krø||e fine den, bare ein ørliten forskjel fra denne fremtidige serveren og min bror sin e at hans e ikkje CS server men bare ein ftp/webhost server... you take the point???

 

 

 

anyway.... tror nok me må nedgradere cpu'ene litt... trenge isje xp2500 eller p42.66. amd i form av xp2500 pris klassen e dugelige te server men samtidigt, så vil eg nok heller satse på ein bilige pentium, rundt 2ghz+.

 

Ikkje forstå meg feil eg e ein stor AMD supporter. Har xp2800 sjøl...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...