Gå til innhold

Verdens lengste lyntogstrekning ville gitt 2,5 timers reisetid mellom Oslo og Trondheim


Anbefalte innlegg

Jeg mener, jeg tror bare at London med sine 3 (?) flyplasser har et litt travlere luftrom enn Oslo, selv om det er travelt på OSL.. Heathrow må vel og bygges større nå.

Du sa ingenting om luftrommet, kun flyplassen. Sier seg vel selv at en by på 10 mill har flere passasjerer enn en på under 1 mill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper personlig det legges opp til mer trafikk fra Torp fremfor en tredje rullebane på Gardemoen. En terminal på østsiden av Torp sammen med jernbanestopp vil vel kunne være med på å demme opp det behovet.

Hvorfor? Jeg lukter personlige grunner, ikke rasjonelle. Jeg tror de færreste ville velge Torp dersom de fikk valget, for lite ruter som sammenkobler. Og hvorfor er det så få? Ikke så mange som vil reise derfra, ganske enkelt.

OSL er et slagskip av en flyplass på mange områder og soper inn penger hver eneste dag, også veldig praktisk å reise fra for de som kommer fra rundt om i landet og skal utenlands f.eks.

Tror nok en utbygging kommer til å presses gjennom etterhvert uansett, selv om fjottepartiene stritter hardt i mot (Lan osv...)

Lenke til kommentar

 

Jeg mener, jeg tror bare at London med sine 3 (?) flyplasser har et litt travlere luftrom enn Oslo, selv om det er travelt på OSL.. Heathrow må vel og bygges større nå.

Du sa ingenting om luftrommet, kun flyplassen. Sier seg vel selv at en by på 10 mill har flere passasjerer enn en på under 1 mill :)

 

Heathrow har fortsatt 3 ganger mer alene enn Oslo.... Dessuten blir fly på OSL forsinket av tåken hele tiden, selv om det vanligvis kun er 5-10 min. Selvfølgelig har Heathrow mer, bare påpekte at hvis OSL hadde samme trafikk ville de hatt mye mer problemer.

 

OSL er et slagskip av en flyplass på mange områder og soper inn penger hver eneste dag, også veldig praktisk å reise fra for de som kommer fra rundt om i landet og skal utenlands f.eks.

 

Ja, det å reise til Berlin, Amsterdam, Paris ol fra Stavanger er utrolig mye mer praktisk når du får en flyvning via OSL. Spesiet til London. Det er ufattelig praktisk å fly Stavanger - London via OSL.

 

For Stavanger er London, Amsterdam, Frankfurt, Paris praktiske steder å reise via, uansett hvilken retning du skal i. Oslo er stort sett alltid feil vei. Og det samme gjelder Bergen. eneste grunnen til at flyvninger går via Oslo fra Vestlandet er pga trafikk. Fra Oslo kan du samle hele Norge, og kan få ruter som ikke er mulige fra Stavanger/Bergen alene.

 

 

Ellers med tanke på bedrifter så er jo togtilbudet mer utfordring også. Antallet flyvninger SAS/Norwegian har er langt mer enn antall tog. Og de har ofte FLEX biletter. Og det hjelper å ha flyvninger hele tiden da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...